Vinst mot Trönö!

TIK - SFF 1 - 3

Alex
Tommy  Pontus  Adde  Engström
Robin  Victor   P
  Simon
Ivan  Lundström

Avb: Holm, Spång, Danne, Stefcho, Felix, Adam, Terje


Det blev seger mot Trönö i det viktiga derbyt, Ivan gjorde två och Simon ett för oss.
De största skillnaderna mot vårens match igår var:
1. Vår aggressivitet då Trönö hade bollen. Igår fick Trönös spelare sällan ostört måtta sina långa bollar utan vi var ständigt där och störde. Vi slet som hundar utan boll, precis vad jag efterlyste i gårdagens blogginlägg.
2. Vi gör mål. Lägen saknades inte heller i första matchen...
3. Vårt medvetet rakare spel ger mindre bollinnehav men mer spets samt vassare lägen.

Vi var inte på något sätt överlägsna Trönö men att vi var bättre och vann välförtjänt, det kan nog ingen säga något om. Det finns såklart delar i vårt spel som kan förbättras. Vi ger bl.a Trönö bollen ostört 4-5 gånger i matchen och är också några gånger nära att bli straffade för det.
Vårt lag blev lite för långt emellanåt.
Men, och ett stort MEN, det viktigaste igår var naturligtvis poängen och de detaljer i spelet vi gör bra!!!

Andra betraktelser/tankar efter derbyt:

*Jag är lite besviken över publiksiffran även om det var närmare fina 700...hade hoppats på 1000. Mycket vill ha mer...

*Underbar frispark från Simons känsliga högerdojja...jag hade nästan inte kunnat gjort det bättre själv... =)

*Trönös nyförvärv?

*Viktors skruvade yttersida som friställde Ivan och dennes kyliga avslutning var matchens sekvens och innehöll kvalitee som höll bra mycket högre klass än botten av division tre.....

*TIKs Oremo växer i viktiga matcher...

*Jag kommer troligtvis aldrig att vara i närheten av den anspänning på sidan som i gårdagens match. Förlust igår och det hade inte vart helt kört men mentalt hade resan mot division tre spel 2012 vart högre än Mount Everest....

*Samtidigt var jag före match rätt säker på vinst då vi mönstrade både en elva och en bänk med fina kvaliteer och spelare som har stigande formkurvor.

*I söndags vann vårt andra lag mot seritvåan Forsa borta med 3-1. Igår vann A-laget med 3-1. Trendbrotten står som spön i backen!

*Ivan satte två baljor i båda dessa matcher och är het!

Huge på Söndag för A och Nordanstig Fredag för SFFT. Två topplag som kommer att få möta ett SFF som är påväg mot formtopp...


Jag rehabar på. Excentriska tåhävningar..Igår var det ingen som saknade mig på banan, inte ens jag själv =) Men jag siktar på att finnas tillgänglig fär spel och fräsch om två veckor. 


Idag ska det badas och vad passar bättre än Trönö och Storsjön? =)


Tjingeling!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0