SFF vinner vidare!

Ja, SFFT och SFF PA då...SFF PA tog revansch för 4-0 förlusten mot Hille med vinst 3-1 hemma i Söndags. SFFt spelade igår derby mot Norrala och med Henrik vid rodret tog vi 3 nya pinnar i division fem. Jag, Danne, Felix, Stef, Adam, Terje och Martin från A-truppen. PA skickade några skickliga spelare i Rony, Martin J, Fredrik S, Johan E, Rony och Måns. Lägg därtill Filip E, Alex L och Hafiz och alla kan förstå att vi ställde ett bra division fem lag på banan. Vi gick upp till 4-0 ledning efter mål av mig, Stefcho, Enarsson och Hafiz. Mitt tredje frisparksmål i år började målskyttet. Norrala reducerade två gånger i slutminuterna och matchen slutade 4-2. SFFt obesegrade i höst, synd att vi i A-laget inte kan stoltsera med den statistiken.


Hälsenesmärtorna nästan under kontroll i 70 minuter...mindre bra imorse men nu börjar de bli ok igen, hoppet är det sista som överger mig. Formen finns det såklart en hel del att jobba med...jäkligt kul att spela var det i vilket fall!

Ikväll kan jag ej träna, en blandning av familjeomständigheter och rehabträning....

Match imorgon igen, Hög hemma. Hög borta var jag med och jag/vi har revansch att jobba för, spel mot ett mål men ändå 1-3 förlust den gången...och någon kallade mig gubbe! =)

Vikitgaste matchen såklart på fredag, Hille hemma. Hille en mycket tuff men ej omöjlig match att ta behövliga poäng i. Då Brynäs på något MYCKET konstigt vis vann mot Selånger borta!?! med 1-2 är det nu ett glapp på 5 poäng upp till kvalstrecket.
Hille ledde vi med 0-2 mot borta men förlorade tillslut med 3-2 efter mål på övertid. Känns mönstret igen? I denna match måste vi spela bra i 93 minuter för att vinna. Hille är just nu trea i tabellen och spöade Heby borta senast med 3-0.

På söndag har vi dm semi mot Bergvik i Bergvik. En het drabbning mot ett lag som nog hemskt gärna slår oss. Vi vill och vi ska till dm final!


Såg i Lördags en galen match mellan Trönö- Avesta som slutade 4-4. Matchen hade lika gärna kunnat sluta 6-7. Trönö klart bäst i tjugo minuter, Sedan Avesta klart bäst i en timme och de sista tio minuterna var det svängdörrar åt båda håll, rolig match att se på. Ett bra resultat för oss såklart.

Vardagen har nu dragit igång...ny arbetsplats för mig delvis, Hilma börjar sexårs och Selma på "stor" avdelningen på dagis. Skönt med rutiner men visst fan saknar jag redan sommaren!



Tjingeling!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0