Next up "Byn"

Årets seriematcher fortsätter och nästa utmaning är "Byn" på bortaplan. Hemmamatchen slutade i Edsbyns favör med seger 0-3 på Hällåsen. Edsbyn spelade då fantastisk anfallsfotboll med kombinationer och en "total"fotboll om man så önskar....elller så spelade man försvarsspel på egen planhalva i 93 minuter med tio man och slog långbollar på en djupledslöpande Oliver Widahl som mer eller mindre själv gjorde tre mål på oss, jag kommer inte ihåg riktigt...det sorgliga är att jag tror det var exempel två och att det räckte för att vinna mot oss med tre mål den gången.

Skämt åsido, sanningen ligger någonstans mittemellan, världen,  och fotboll i synnerhet är sällan eller aldrig målad i svart eller vitt.

Vi vet precis hur Edsbyn spelar och förhoppningsvis har vi motmedlet denna gång. Framåt kommer vi som vanligt att skapa lägen, det gör vi alltid. Två i virket från bröderna Olssons i senaste matchen mot Byn när det stod 0-0 vill jag minnas....Gör vi det vi ska till 100% imorgon blir det seger, gör vi det till 90 % blir det svårt. Floskler men i ett möte mot Edsbyn, liksom mot Trönö, vinner vi om vi får ut i närhet till max av laget. Kvalitettsmässigt tycker då åtminstonde jag att vi är bättre än båda men är vi inte villiga att kriga för varje meter på planen då blir det mycket tufft mot båda...

Matchen imorgon är inte avgörande om vi klarar oss kvar eller inte men att den är viktig behöver man inte vara Sherlock Holmes för att räkna ut...Gäller att, trots matchens betydelse, hitta rätt anspänningsnivå....

Kvällens träning modell lugn och mycket avslut. Jag tränade hela med en ,nästan, ok smärtnivå i hälsenor...
Så jävla roligt!

Vet att Edsbyn hade spioner på vår match mot Huge, några taktiska överraskningar tror jag ändå vi kommer att bjuda på...

Kvällens match med SFFt mot Trönö 2 fick flyttas fram då Trönö inte fick ihop lag. MYCKET generöst av oss då Trönö efter ännu en W.O hade blivit tvångsnedflyttade... Vi vinner i mitt tycke inget på detta då vi redan har ett späckat spelschema och vi har spelare som hade behövt kvällens match. Jag hoppas bara det inte är så att Trönö inte ville ställa upp med ett mindre namnkunnigt lag mot oss (i förra matchen hade de 3/4 av A laget med mot vårt SFFt och vann med 6-3) och jag hoppas Trönö hade vart lika schysst om det hade vart tvärtom...


Tittar på Sveriges match mot Ukraina och tycker det hackar en del i offensiven, inte så mycket defensivt...Hamren borde studera mitt nya favoritlags spel i 4-2-3-1, nämligen ett ungt och minst sagt intressant tyskt Borussia Dortmunt. Jürgen Klopp skulle kunna hjälpa Hamren hur man på bästa sätt slår om till anfallsspel i systemet och ingen skulle någonsin mer tala om isolerade forwards eller sakna klassiska spelet med två forwards. Man kan såklart spela 4-2-3-1 på många olika sätt, jag tycker Real stundtals gjorde det fantastiskt men efter att ha sett en del matcher med Dortmund har jag facit...eller åtminstonde sett facit. Det kanske mest fantastiska är att det gör det utan en stjärnspäckad elva och jag kommer att kolla och hålla på detta unga Dortmund, inte bara för att de vann tyska ligan ifjol utan för att de spelar en fantastisk fotboll, har en coach som är ett föredöme och har inte, som t.e.x. Bayern, köpt ihop ett tyskt "Galacticos"....Go Dortmund! Jag såg seriepremärens första halvtimme, blev ej besviken och det blev seger över Hamburg.

Återkommer imorgon med rapport om matchen mot Edsbyn och ingen blir gladare än mig om det blir en "positiv" rapportering, jag både tror och hoppas på det!

Tjingeling!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0