Division fyra spöket..

...som tidigare bankade på porten till Hällåsen flyttade till hälften in då vi förlorade matchen i Avesta med horribla 3-0. En match där man ville så mycket både som individuell spelare och som lag men där det mesta blev pannkaka. Avesta kändes mer avslappnade i matchen och hade bättre koll på sina nerver än oss som varken hittade första touch, passningsspel eller närkampsspelet i hela matchen.

Nu ska det såklart till ett mirakel om vi ska ta in sju poäng på fyra matcher. Det som talar för är att vi kan gå ut och spela som om vi inte har något att förlora, för det har vi ju inte om vi ska vara ärliga. Det som talar emot är att vi på de fyra avslutande matcherna ska ta mer poäng än vad vi gjort på hela säsongen. Mission Impossible? Jag är optimist till slutet men räcker 12 poäng? =)

Hur fan kunde det gå så illa?
Visst kan man gråta, skylla på och tycka att vi saknade Simon, P, Pontus, Danne, Strid, Felix...ja även såklart Victor, Lundström och kanske Robert O, Emil H, Anton F....men vi är det lag vi är och alla lag har de spelare som de har.
Vi hade ju ett nyförvärv till denna match och ingen skugga ska falla över Micke Thuresson som ändå gjorde det vi kunde förvänta oss av honom, stabilt spel och med fina passningar. Dock är vi många andra som inte riktigt bidrar denna match tyvärr, bl.a. jag då som man ska kunna förvänta sig mer av även utan fungerande hälsenor...

Brynäs härnäst, söndag. Träning igår och efter den kändes det återigen roligt med fotboll och visst ska det bli roligt med match igen.

SFFT vann igår efter två mål i andra halvlek av Adam Skhiri, vår målvakt!?! Han hoppade in som utespelare och både kvitterade och gjorde segermålet mot Kilafors hemma i andra halvlek. Jag sa till honom innan match att jag trodde han skulle hänga två, underbart! Laget är obesegrat på hösten...

Nu har jag brytit ihop så mycket i år att jag skiter i att bryta ihop, det finns många med värre bekymmer än att kämpa för överlevnad i en fotbollsserie, vissa måste ju kämpa för sitt egna, riktiga liv....ni i laget förstår.

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0