1, X, 2

SFF - Hille 1 - 3 (1-1)

Alex
Tommy  Simon  Adde   Strid

Terje    Robin    Benny     P

      Stefcho
                  Ivan 

Bänk: Felix, Holm, Danne, Micke, Adam

En vinst, ett kryss och en förlust. Jag har vart delaktig i tre matcher denna vecka. Två matcher med SFFT och en med A-laget. Vinst mot Norrala, Kryss mot Hög och igår förlust mot Hille. Norrala har jag skrivit lite om, Hög hemma hade vi verkligen på gaffeln, ledning 3-1 och relativt stabilt spel när de utnyttjar två halvchanser till att kvittera till 3-3.
I gårdagens match hemma mot formstarka Hille var vi bra med i 60 minuter (hört den förr?) men sedan vinner Hille med 1-3. Olyckligt första mål för oss då domaren ger oss fördel efter att Tommy blivit överkörd, vi tappar boll och med en försvarare liggandes blir vi straffade. Domaren gör dock inget "bok"fel då det ej var huvudskada men att ge oss en fördel i ett trångt läge där vi riskerar att tappa boll då en back ligger skadad visar lite dålig speluppfattning tycker jag. Dock skulle vi ju såklart laggt ut bollen över linjen men Robin hann nog inte uppfatta att Tommy blev liggandes.

Jag kvitterar på en frispark, min fjärde får året, en klen tröst då den i slutändan inte betydde något. Men hade inte målvakten gjort en sjuk räddning på min frispark nr.2, då jag bytte hörn, hade det kanske räckt längre. Min frisaprk nr.3, då vi ligger under med 1-3, gör också målvakten en bra räddning på.
Det finns lag/målvakter i denna serie som jag mycket väl hade kunnat vara tremålskytt på frisparkar mot igår....surt sa räven.
Hille gör ett fint mål i andra halvlek men trean skruvar de in direkt i mål på en hörna och sådana mål får man såklart inte släppa in. Hille vinner rättvist då de i andra halvlek visar att de är bättre än oss. Lite mer fart, lite tuffare spel men vi kan, som vanligt, försöka bygga vidare på vår första halvlek. Matchen och prestationen som sådan var också resor bättre än insatsen mot Edsbyn och hoppet att vinna mot Avesta nästa match lever.
Hade fotboll spelats i 45 minuter hade vi nog vart topp fyra i år...Detta måste vi verkligen fundera på vad det beror på...Blir vi passiva eller rädda för att tappa poäng då vi har poäng i halvlek? Orkar vi inte eller sitter allt i huvudet?

Själv måste jag säga att det var underbart roligt att spela från start,  i en timme kändes det ok sedan gjorde min hälsena mer än lovligt ont och jag fick försöka springa på bara vilja.

Division fyra kommer såklart lite närmare då vi inte tar poäng i matcherna. Idag möts Brynäs - Avesta och vinner Brynäs där har vi 8 poäng upp till kvalstrecket med 15 poäng kvar att spela om. Läget är tufft men vi kommer såklart att kämpa till sista sekunden.

Imorgon match nummer fyra denna vecka, Bergvik i dm semi. Serien vinner vi ju inte år och det skulle vara roligt att vinna något annat än futsal KM....DM final och chans till revansch mot Edsbyn skulle smaka tårta.

Min nya favoritkanal heter Kanal 3! Först Arsenal - Pool och sedan Everton - QPR, underbart!

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0