Vinst mot Stugsund!

Igår vann vårt SFFT lag kryddat med A-lagsspelare mot division fyra laget Stugsund.
Jag var inte på plats då jag och mina döttrar fortfarande är sjuka men fick på telefon av Henrik höra att Adde satte en straff, Ivan låg bakom ett självmål och pojken Enarsson gjort ett. Stugsund hade reducerat två gånger men vi vann med 3-2. Vidare spelade också Alex, Mackan, Felix och Strid med talangerna denna match. Skönt med seger!

Som sagt, själv är jag sjuk fortfarande och nu har jag också smittat Hilma och Selma som båda har hög feber. Detta påsklov har inte direkt sett ut som jag drömde om när det startade. Massor av möjligheter till roliga aktiviteter och träning har bytts till leda, snor, host, mediciner och gråtrist vardag...Ska man se det positivt har vi ingen match till helgen och jag förlorar ingen inkomst. Men kul , det är det INTE!

När jag ligger och tycker som mest synd om mig och de mina upptäcker jag igår att matchen mellan Real och Barca sänds på trean, en av få kanaler jag har. Gud är god ibland!

Matchen inte den höjdare man hade hoppats på, när Real i andra började pressa högre upp i banan och släppte handbollsförsvarstänket får de Pepe utvisad. Något jag siade om i bloggen för några inlägg sedan då Pepe i första matchen med tur och viss skicklighet befann sig på den hårfina balansen mellan hårt och fult spel. I denna match visade han Dani Alves ett sträckt ben och alla dubbar då Alves sparkar bollen, rött direkt. Sedan började Messi show som så många gånger förut och ingen kan väl säga emot att han är den klart bästa offensiva spelaren genom tiderna. 
Sedan uppskattar jag ändå sådana spelgenier som Xavi och Zidane mer men när det kommer till att skapa målchanser, soloräder, luriga små instick/väggspel och rapphet då har det aldrig funnits någon som slår Messi på fingrarna.

Manchster United är såklart i final och nu blir det en final mot Barca, grymt! Men hur ska Barca kunna stoppa världens bästa spelare med grå tinningar, RYAN GIGGS?

Jag missar vad det verkar kvällens träning, skit.
Men imorgon hoppas jag på ljusare tider!

Tjingeling!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0