Vinst mot Huge!

En snabb-bloggning från sängen ikväll då detta har vart en rätt krävande dag..

Vår äldsting Hilma fyller sex år till veckan och vi var idag på IKEA innan match och inhandlade hennes present, ett helt nytt rum. Inte den bästa uppladdningen för match men som jag skrivit tidigare, livet är fullt av kompromisser...IKEA är INTE min favoritplats i världen direkt om jag ska underdriva.

Match på Strömvallen ikväll mot seriefavoriten enligt mig och och alla spelbolag, Huge IK.

Huge IK - SFF 2 - 3  (1-2) Mål: "P", Holm och Ivan

Vår startelva:

Adam

Tommy   Simon    Helmersson    Dahlin

Terje     Robin

"P"   Lundström   Holm

Stefcho

Bänk: Ivan, Felix, Mackan, Alex, Robert O, Viktor

En bra start i matchen av oss som har mycket boll på Huges planhalva och har koll på deras snabba omställningar. När P kyligt bredsidar in vårt ledningesmål är det helt i sin ordning då vi är det spelförande laget. Huge spelar lågt som förväntat men kanske inte så lågt som de gjorde i de två mötena ifjol. De saknade också "Gädd-Janne" som mittback och kanske ville de inte ha lika många inlägg slagna på sig i denna match, något som han ofta tar hand om annars. De har dock två snabba forwards och då vi inte är riktigt vakna i backlinjen och hinner ned i understöd till stötande mittback kan en av deras forwards lobba in bollen i mål. 
Det tar inte lång tid så har Holm gjorde sitt obligatoriska mål (iblan flera) och vi är åter i ledning. Vi spelar riktigt bra fram tills dess att Simon mycket märkligt blir utvisad efter en nickduell, som han visserligen förlorar och stör motspelaren,  men domaren menar att Huge forwarden annars hade fått ett friläge, mycket mycket märkligt och tack för att den kom i en träningsmatch. Minuterna efter utvisningen blir det lite struligt hos oss innan det lugnar sig igen och vi hittar våra positioner. Jag blir mittback, Terje vänsterback och Viktor kommer in som balansspelare.

Första halvlek spelar vi bra och är det bättre laget, de offensiva kombinationerna som vi tränar på i hallen sitter allt oftare i matcherna vilket är riktigt skönt. 
Andra halvlek blir relativt jämn. Huge sätter högre press på oss och stör oss lite mer i uppspelsfasen än vad de gör i första. De har två riktigt snabba forwards och med mig som mittback hamnar vi lite lägre i försvarsspelet utan att Huge skapar många chanser. De kvitterar på ett patenterat Huge mål, hörna. (Två eller tre ifjol) men sedan har de bara ett läge till då deras forward rundar Adam men hamnar i för dålig vinkel för att göra mål.  Annars tror jag vi ställer dem i klara offside lägen 7-8 gånger och det känns ganska lugnt.

När det återstår några minuter rundar Tommy sin back och inhppande Ivan skallar in inlägget och segern är vår.
En seger som ger oss råg i ryggen inför fortsättningen!

Huge saknade som jag vet mittbacks Janne och en giftig forward vid namn Fägher (bra ifjol i alla fall) men ska vi prata spelare borta vinner vi nog också.

Nu blir det lätt att träna till veckan (som om det inte alltid är det... =))

Ska Huge vinna serien får de nog parkera bussen framför eget straffområde ännu mer och lita på att Janne rensar allt som ifjol. Deras två forwards är ganska vassa även om vi gör ett bra jobb mot dem.


En riktigt bra helg med mina godingar och en seger på det är pricken över i:t!

Många gör en bra match ikväll, från Adam i mål ända fram till Stefco/Ivan...

Jag gör 2-3 idiotpassningar i andra som mittback annars är jag relativt nöjd med tanke på att jag får tampas med två forwards som gör 200 meter då jag gjort 100.....Kul att spela mittback, riktigt kul att spela vänsterback!

United, Gefle och Häcken vinner i helgen också, som sagt, en fin helg.

Tjingeling!


   


Kommentarer
Postat av: Denka

JA, men va har dom för nytta av att springa 200 meter :)

O förresten låt helmer löpa ikapp dom, det körde jag med haha

2011-04-10 @ 22:48:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0