Sundsvallslagen

Jag ska villigt erkänna att jag har haft dålig koll på lagen från Sundsvall i vår serie. Tur då att det finns internet och en sida som denna:
http://www.lokalfotbollen.se/group.asp?group=768

Bara att konstatera att Selånger på pappret och med tanke på att de blev fyra i mellersta norrland ifjol med all rätt ses som en topp fem kandidat. De har till i år också värvat gamle Harmånger? forwarden Christoffer Brännström som visst öst in mål i Svartvik senaste säsongerna, innan det var han spelare i Giffarna Sundsvall.

Skulle jag våga mig på en gissning kommer dessa lag att slåss i toppen:
Huge, Heby, Selånger, Rengsjö och naturligtvis vill, hoppas och tror jag att vi ska finnas med där uppe (skulle vara ett stort tjänstefel att tro något annat).

Mittenskiktet:
Hille, Edsbyn, Sjötull, Trönö

Botten:
Avesta, Brynäs och Sund

Tror förövrigt att det blir en JÄMN serie med EN klar favorit, Huge, annars ganska öppet...Många lag kommer att ta poäng av varandra men jag tror att Avesta får det mycket tufft då jag "internet scoutat" dem lite....

Nu kanske jag bjöd på lite tändvätska till någon, varsågod,  men detta är var jag i dagsläget, utan att ens sett vissa lag, tror att lagen kommer att hålla till i årets serie....
Med detta i åtanke förstår alla att jag tror det blir ett möte mellan två lag som borde vara med någonstans där uppe redan i premiären, Rengsjö och SFF...



Idag fyller vår största tjej Hilma 6 år! Grattis! Selma drar till med en underbar kommentar då vi ska sjunga och ge storasyster paket nu på morgonen :
-"Selma, nu ska vi väcka Hilma och sjunga för henne och ge henne paket"
-"Igen?, Igen?, IGEN?"
Hilma har ju fått ett nytt rum i present redan, haft sexårsdisco, idag fyller hon "på riktigt och på Torsdag kommer släkten. Bortskämd? hmm i år blev det kanske lite väl utspritt...och det tycker nog Selma med!


Ikväll styrketräning Active och förhoppningsvis för mig ett löppass. Torsdag träning och på fredag ska jag löpa skiten ur mig. Jag tycker jag har tappat en del då jag var sjuk fyra dagar och då finns det inga genvägar till att känna sig lätt och fräsch igen, bara att tokköra. Sedan vila Lördag, lugn träning söndag, sedan seriepremiär!

Tjingeling!









Kommentarer
Postat av: nrfjorton

Måste förövrig genast skriva att Sund lika gärna kan vara en topp fem kanditat som en bottenkandidat, de är enligt mig klart mest svårtippade i årets serie..

2011-04-20 @ 08:05:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0