Seriepremiär!

Ikväll är det då äntligen dags för seriepremiär! Rengsjö - SFF, kl 17.00 Solrosens konstgräs i Bollnäs.
Igår körde vi två timmars träning i DINA hallen med taktikgenomgång av Henrik och slipning av fasta situationer. Hallen hade i denna underbara värme förvandlats till ett växthus och trots en mycket lugn träning tappade jag otroligt med vätska och tömde fort vattenflaskan.

Nu släpper jag inte startelvan här, kan ju vara någon Rengsjö anhängare som letat sig hit, chansen är väl inte stor men den fördelen ger jag inte bort innan match.
Lite bekymmer finns innan match och utan att säga för mycket liknar vår sits den som Elfsborg hade i sin match mot Malmö igår:

"Trots att Elfsborg saknade fyra mittackar (Jon Jönsson, Martin Andersson, Anton Lans, Johan Sjöberg) prickade hemmalaget helt rätt med Daniel Mobaeck som central försvarare. Kollegan Andreas Augustsson gjorde dessutom viktiga 1–0."

Och deras match slutade med vinst 3-0 mot Malmö...Jag hoppas jag kan återkoppla till deras positiva utgång senare ikväll....

All fotbollsträning, fysträning och taktikgenomgångar vi har gjort sedan mörka November har gjorts med fokus riktat mot denna dag, nu är den här, älska läget!


Min uppladdning blir idag att först att äta en brakfrukost, sedan olja in altanen, sedan vika ett berg med tvätt, sedan leka med mina döttrar, ta en promenad, äta rejäl lunch, vila lite och sedan fokusera på match.
Jag är inställd på att göra min livs match, sedan får vi se hur långt mina tankar räcker i praktiken...

Strålande sol och derby, kan man hoppas på 500 personer i publiken?


Nu laddar vi!

Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0