Näst sista innan det smäller!

I helgen spelar vi den näst sista träningsmatchen innan seriepremiären. Huge IK väntar på Strömvallen kl 17.00 på Söndag. Huge blir en riktigt bra värdemätare innan premiären då de, enligt mig, är de mest självklara seriefavoriterna i år. En lågt stående, reslig försvarsmur med giftiga omställningar som i år har värvat några bra nyförvärv från bl.a. Sjötull, en perfekt utmaning , underbart!
Ifjol förlorade vi med 3-1 borta och 1-2 hemma och i år tror jag de är ännu bättre, vilket jag också tror att vi kommer att vara. Här finns några fräscha bilder från hemma mötet med Huge ifjol:
http://www.pixbox.se/pic_show_id31458574.html

Huge mötte nyligen Sandvikens IF och tog ledningen men förlorade till slut med 4-1, så här skriver Sandvikens tränare om Huge:

"IK Huge gör en bra första halvlek ... i andra ger vi dom ingen chans att vara "bra" ... det är helt enkelt klasskillnad !IK Huge har ett par bra / intressanta spelare som det är värt att hålla ögonen på inför framtiden ... Som lag är dom agressiva, spelar tufft och tvekar aldrig på att ta en närkamp ... ni som känner mig vet att jag GILLAR det ... Det jag inte gillar med Huge är "gnället" ... det gapas efter frispark så fort dom får en egen smäll, det gnälls för mycket, är man ett lag som smäller på måste man fixa att få lite stryk själv !!Kan Huge hålla i det dom visade upp i första halvlek går dom en rolig säsong till mötes !"

Förutsättningarna finns för en riktigt intressant match...

Läget hos oss:
Pontus tränade ikväll och har fått tid att fixa sina problem med magen, Viktor är hyfsat fräsch i vaden, Strid har fortfarande problem med en tå, Oskar har inte kommit igång efter sin stukning och Anton fick en smäll i förra helgens match och blir inte med. Ivan och Adde kör igen och resten av truppen är tillgänglig vilket innebär en fördjävligt bra bänk i denna match och det är POSITIVT!

Kvällens träning i min smak och jag njöt av varje sekund, att få träna på det man ska göra i match är alltid givande och när det är den kvaliteen som det var i kvällens avlsutande positionsbaserade övning är det klockrent. Det enda som är synd är att det fortfarande blir en annan känsla på en stor plan, andra ytor, längre avstånd,  men det kan vi inte göra så mycket åt.

Trönö tränade efter oss och jag längtar nå oerhört till derbyna redan nu...


Idag har jag dansat i fyra timmar i skolan och hade någon sagt till mig att dansen är det absoluta roligaste att försöka lära eleverna när jag började min utbildning hade jag aldrig trott dem, men så är det. Tror att fotbollsspelare skulle må rikitgt bra av mer "dansinspirerad" träning...vem vet, kanske blir det street dance som fys nästa tisdag....


http://denkologi.blogspot.com/ fortsätter Denka att göra intressanta inslag för oss SFFare. Nu intervjuer med spelare i SFF och våra grann-konkurrenter. Simon har fått den äran från oss och Hellbom i Trönö. I en fråga om vem som är den bästa spelaren de spelat med måste båda har vart lite groggy när de svarade, har inte båda spelat med mig? Jag är i alla fall den mest ödmjuka de spelat med tror jag....hehehe

Tjingeling!




Kommentarer
Postat av: Denka

Du vet när man inte håller som tränare längre så får man försöka skriva om fotbollen :)

2011-04-09 @ 06:45:15
URL: http://denkologi.blogspot.com
Postat av: Dahlin

Du höll väll FÖR bra för att fortsätta i TIK =)

Kul när det skrivs om lokal fotboll, allt som kan ses som intressant och ge uppmärksamhet i ämnet är bra i denna ankdamm som är hälsingland...

2011-04-09 @ 08:34:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0