Målsättning

Efter kvällens träning med Nåjde där vi bl.a fick köra en uppskattad skottävling hade vi ett möte där vi pratade lite målsättningar och annat smått och gott inför seriepremiären.
Exakt vad vi kom fram till tänkte jag inte avslöja i bloggen det håller vi inom laget.

Ifjol siktade vi mot stjärnorna (1:a platsen) men hamnade vid trädtopparna (femma). Eftersom vi siktade högt blev mycket av det vi gjorde ett misslyckande ifjol då vi jämförde allt med en förstaplats. Som jag sagt förut ifjol var Kvarnsveden, Falun och till viss del Huge för bra för oss och femma är i det avseendet inte så tokigt.
Vi hade ifjol många prestationsmål också och dem hade vi väl svårare att leva upp till, både ledare och spelare.

I år skippade vi tabellplacering i målsättningen, det är så många andra som tippar vart vi kan hamna så det behöver inte vi bry oss om. Vi har lagt fokus på att göra det som fungerade mindre bra ifjol bättre och på så vis förhoppningsvis göra en säsong vi kan vara rikitgt nöjda med.

Snackade även om matchen igår och vi var överens om att den första halvtimmen kanske var det bästa vi gjort hittills i år och ändå är det då vi släpper in det enda spelmålet i matchen.  Inte i resterande sextio minuter då vi tappar vår spelidee lite för ofta men alltså inte släpper in något spelmål.


Mina ben känns som två betomgklumpar ikväll då jag efter matchen igår har cyklat överallt idag, vart aktiv i lektioner i skolan och även tränat fotboll. Det har brännts i ben och stjärt men det är helt underbart att kunna cykla!


En tränare ska kunna engagera och få sina spelare med på sina ideer och det gör Henrik riktigt bra.
 Här är en tränare som jag tror är riktigt, riktigt bra i en matchgenomgång
http://www.youtube.com/watch?v=dmjErzufZ64&feature=related

Imorgon ska benen vila....


Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Denka

Men va fan.... Slänger du ut en taktik video på tyska, filmad med en super8????

2011-04-13 @ 07:24:05
URL: http://denkologi.blogspot.com
Postat av: nrfjorton

Vafan, kan du inte tyska? =) Lööw for president!

2011-04-13 @ 19:47:28
Postat av: Denka

Då kan väl du översätta då, som är så jävla duktig... För om inte jag missminner mig så var du i min klass i tyskan på Gymnasiet, vilkt inte är till DIN fördel.

2011-04-13 @ 22:37:41
URL: http://www.denkologi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0