Kompromisser

Kompromisser, världen är full av dem, speciellt min värld. Igår var det champions league men tyvärr har jag ingen kanal där de visar denna underbara turnering. Och att åka iväg till någon och titta efter träning just när barnen har somnat känns lite si och så mot frugan. Istället skulle vi titta på "Desperate Housewifes" tillsammans men jag kom över en sida på nätet som visade matchen så ett och ett halvt öga fanns på datorn och ett halvt öga på tvn. Frugan märkte nog av mitt måttliga intresse för tv och gick upp och tittade i sängen och det slutade med Real - Tottenham på datorn och Färjestad - Skellefteå på tvn på en av få kanaler vi har, fyran.

Min träning igår, hade kommit överrens med Henrik och Nåjde att vi skulle köra ett ganska tufft konditionspass. Men eftersom vi har DINA hallen körde vi träningen mestadels med boll, något jag verkligen tycker man ska göra om man har chansen. Men det blev även några "matchlika" löpningar utan boll, löpningar som skiftar rejält i tempo precis som i matchsituationer.

SJälvfötroendet fick sig en törn, jag körde svansta med boll och om man åkte fick man göra armhävningar...men jag fick göra mest och jag tror hela laget körde bolag mot stackars mig =)
Och i avslutande övningen där vi tävlade i mål på inlägg fick jag stryk mot P som slog högerinlägg och jag vänsterinlägg...bara att bli bättre, bara att träna mer...

Laget börjar se bra tränade ut fysiskt, tekniskt och även mentalt, det märks på träningarna att kvaliteen är på en annan nivå än vad den var för någon månad sedan, kanon!

Våren är här och humöret blir bättre, Hilma och Selma älskar att vara ute i geggamojjan, att kliva upp på mornarna blir lättare och att jobba som idrottslärare är riktigt skönt när man kan vara ute på lektionerna. Nu är det bara en seriepremiär som fattas för att allt ska vara på topp =)


Ikväll har jag lovat frugan en film men ett öga kommer nog att vara på datorn....fuckin champions league!

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Denka

Att inte du har kanalerna som visar både PL, CL och många landskamper måste vara konflikträdsla..... för dom måste man ju ha :)

2011-04-06 @ 22:23:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0