Genrep

Imorgon Lördag genrepar vi mot Ljusne AIK i Edsbyn. Innan matchen ska vi träna en timme på den fina mattan.
Tio dagar till seriepremiär och en träningsmatch kvar, nu är det nära!
Vi kommer att gå runt på alla spelare som är i speldugligt skick, en sista chans i match för spelare att visa att man ska starta i seriepremiären.

 Henrik på tränarutbildning och tyvärr för mig kommer jag högst troligt inte ens att åka med till Edsbyn. Hade redan på min träning i onsdags en sårig känsla i halsen, igår vågade jag inte träna alls då jag knappt kunde svälja och idag har det inte blivit bättre. Allmänt hängig och förjävla ont i halsen men ingen feber vilket gör det hela märkligt. Nåjde är dock frisk och tillgänglig och det är en jäkla tur att vi är några stycken runt laget!

SFFs A-lag har fått ännu en spelare i truppen. Det är Terje Wejl, 17,  vilken har tränat och spelat med oss då och då både ifjol och i år som får en plats i laget. Terje är en ung och ambitiös spelare som redan visat att han på allvar kan slåss om en plats i startelvan i vårt lag och då ska han naturligtvis även ha en plats i truppen. Som sagt, kan man inte ta en konkurrenssituation är man i fel lag i år. Jag är HELT övertygad om att denna konkurrenssituation, tillsammans med riktigt bra träning, kommer att föra alla framåt i utvecklingen. Alla träningar kommer att betyda något och alla matcher i division fem kommer att vara ett tillfälle att visa att man ska spela i startelvan i diviison tre. 25 man är vi nu och jag hoppas att alla ser sig själva som en startspelare i A-laget och är redo att motbevisa Henrik och Nåjde om man hamnar på avbytarbänken. Det gör man genom att knyta näven i fickan och jobba ännu hårdare, visa ännu mer kvalitee, ge energi till laget även om man inte startar och ta varje chans man får att visa att man borde vara på planen från start.

Terje sköt dock mig i huvudet mellan två övningar på tisdagens träning och han har tur att jag inte tar ut några lag för efter en sådan händelse hade han hamnat i SFF 3 i division sex om jag fått bestämma....=)
Skämt åsido, välkommen Terje!

Nu hoppas jag på en mirakelnatt och vaknar frisk och kry och redo för både träning och match...hoppet är det sista som lämnar en var det någon som sa.

-"Du skulle ju kunna ställa upp i det där programmet Talang!"
10 årig kille efter jag spontanjonglerat lite på fritids idag, kul att jag fortfarande kan imponera på någon med mina lätt föråldrade bollkonster... =)


Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0