Gefle!

Vilken jäkla skräll som Gefle bjuder på ikväll, riktigt kul! Örebro borta är en match som jag tror att alla lag i allsvenskan ser som en av de tuffaste och den vinner Gefle med 2-3, imponerande. Lantto är tack och lov bättre på att spela fotboll och göra mål än vad han är på att dansa (Hedvalls bröllopsfest, annars hade Jonas spelar i division sex =))
När jag kollar hur det går för Gefle håller jag alltid först tummarna för att Hugosson stukat en fot (elakt) och tittar sedan hur det har gått resultatmässigt. Hugosson är som en seg fjällbjörk som aldrig går sönder, det hade vart kul att se Emil i allsvenskan, om än bara i en halvlek. Men Hugosson ger sig aldrig och är ALDRIG sjuk/skadad, också det imponerande.

Kvällens träning med Henrik och efter diverse sköna övningar trodde några i laget att det var julafton då vi skulle få spela fritt sista tiden av träningen. Och visst var det roligt att spela och tiden flög iväg! Orsaken till att vi inte spelar så ofta är att själva spelet i Dina hallen inte blir speciellt matchlikt 11 mannaspel p.g.a. den begränsade ytan. Då kan vi istället lägga tiden på övningar som ger oss mer i matchsituationer på stor plan.
Men med uppställningen  3-3-1 fick vi med vissa moment i spelet som vi vill ha i vårt spel ute men visst blir det ändå oftast inte matchlikt på stor plan tyvärr. T.ex. kommer vi som spelar försvarare i många avslutslägen vilket vi sällan gör i match och sällan kan man komma i kombinationer som vi vill göra ute.
Men man får väl inte underskatta det faktum att det är roligt att spela

Rengsjö förlorade också sitt genrep mot ett division fyra lag, Färila...Men att det skulle vara två luttrade lag som möts på Måndag, det står på deras hemsida, det håller jag inte med om...Vi kommer INTE att vara luttrade. Vi kommer att vara på tårna, taggade, trygga, fulla av självförtroende och ha en jäkla stark tro på oss själva och det vi ska göra!


Imorgon min träning tillsammans med Ola, sedan träning på Active onsdag, fotboll torsdag, fotboll söndag, sedan är det examensprov! Längtar!

Många spelare att tillgå för Henrik/Nåjde nu, gäller att visa på träning att man ska spela. Ikväll kom Oscar upp och joggade, Engström körde allt utom spel, Strid körde spel, "Bessi" gjorde comeback hos oss efter en sejour med SFFT efter skada. Pontus har gjort en lyckad operation för sina magbekymmer och kan köra igång om tre veckor, Helmer sjuk och Felix lårkänning men annars är det bara Danne A som just nu är långt ifrån spel, Positivt!


Özil bänkad i El classico och jag satt innan matchen och hånade Real som spelade med Pepe, en av få spelare i Real som jag har probem med, "istället" för tysken på mitten (dock med helt andra uppgifter) men det är bara att konstatera att det var ett genidrag av Mourinho. Pepe, på rätt sida galet taggad, hade millimetrarna på sin sida i matchen (var ständigt nära utvisning om han hamnat lite, lite fel) och störde Barcelonas genier Xavi, Iniesta och Messi. Nu får "The special one" mycket skit för att han spelat för defensivt, Capello fick ju t.o.m. sparken efter senaste ligasegern då han spelat för "tråkigt" men jag är helt av uppfattningen att spelar han inte som han gjorde i denna match då blir det pisk med 2-3 bollar mot Barca. Jag har sett många matcher med Real i år, de har delar i sitt spel som vi vill försöka ta med i vårt, och har sett hur de spelar mot "mindre" namnkunniga lag. Ronaldo, Higuain (Benzema), Özil och Di Maria som i stort sett låter restarande sex spela försvarsspel då deras "fyra" blivit bortspelade i första pressen men när de sedan vinner bollen går det snabbt i omställningen, inte bara snabbt, HYPERsnabbt och många mål har de gjort på dessa omställningar. Skulle de förlita sig på fyrbackslinjen plus Kedhira och Xabi i försvarsspelet mot Barca skulle det snabbt bli ihåligt och Barcas instick skulle fira stora triumfer. Jag har aldrig sett t.ex. Di Maria spela så här mycket försvarsspel och det är nog detta som krävs om Real ska ha någon poängchans i resterande tre möten också, kul för publiken eller inte. Själv kan jag faktiskt läska mig på riktigt bra försvarsspel nuförtiden och Real fick ju även några heta omställningar mot Barca även om den vanligtvis superoffensiva fyran nu fick starta från en lägre position.
Men Özil vill jag ha på planen och jag tror att Pepe blir utvisad i nästa match om han spelar i samma position då.

På Onsdag fyller min lilla stora Hilma sex år, time flies!

Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Denka

Ha ha ha, Rengsjö verkar ha tro på sig..

Luttrad = erfaren genom att ha upplevt alla upptänkliga motgångar till den punkt då inget längre förvånar !!!!!

2011-04-19 @ 08:09:47
URL: http://denkologi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0