Förlust mot LAIK.

Vi förlorade dagens genrep mot Ljusne AIK i Edsbyn med 1-2. Jag var allt för hängig för att följa med till "Byn" men över telefon uppdaterade Nåjde mig med lite händelser på planen. Han berättade att det var spel mot ett Ljusne som spelade handbollsförsvar med nio man i, eller strax utanför sitt straffområde och kontrade och gjorde det så bra att man skapade två frilägen i matchen varav Blom räddar ett och Anton fäller en Ljusnespelare i det andra vilket leder till straff och mål för Ljusne. Äldre broder Bergenholts hade visst skjutit ett distansskott till 1-0 till Ljusne först. Vi verkar ha haft MYCKET bollinnehav men inte skapat speciellt mycket och då spelar det ju ingen roll hur mycket boll vi än har tyvärr....Men Nåjde var inte alls för nedslagen med "prestationen" och det var inte nattsvart vilket var glädjande. Lundström gjorde vårt mål på hörna.
Jag ska inte sticka under stolen med att jag blev jävligt besviken över att vi förlorar MEN, och det är ett stort MEN, lika lite som förra helgens vinst och fina spel mot stora seriefavoriten Huge innebär att vi vinner serien så betyder inte denna förlust på något vis att vi kommer hamna sist i trean.
Men jag hade hoppats att vi i detta skede av säsongen, med vilka spelare vi än spelar med, alla dagar i veckan hade vunnit mot Ljusne utan att ta någonting ifrån dem. Men samtidigt är detta det fina med fotbollen, Ljusne, taggade till tusen kan jag tänka mig inför att spela mot "storebror" och vi som kanske inte hittar den riktiga tändningen mot ett ganska bra division fyra lag, ja då blir det svårt.
Men nu var jag som sagt inte på plats och vet inte riktigt hur känslan i laget var.
Men en sak är säker, om nio dagar måste alla prestera bättre!


Ligger hemma och saknar verkligen att spela, en frisk människa har tusen önskningar men en sjuk har bara en...ett påstående som stämmer till fullo!

Trönö vinner mot Bollnäs i sitt genrep med 4-1...

Ikväll är det både Manchester derby och El classico men jag har fortfarande bara en suddig eurosport och kanal 1-5....skit

Smsade med min kollega Anna Rådström som är en inbiten, utflyttad ljusnebo och hon läskade sig över resultatet, tur att jag mest jobbar själv i Stugsund nuförtiden...Frugan, även hon ljusnebo som ung, har inte vågat gett några gliringar, hon känner mig för väl vid detta laget tack o lov....

Hilma har sexårs disco imorgon och SFF en hel fotbollsdag i Edsbyn och då blir jag sjuk för första gången på länge...taskig tajming..


I min sjukdom ligger jag och tycker synd om mig själv och letar efter något som kan lyfta mig lite...jag spelar Fifa på playstation men Real Madrids fantastiska lag får med mig vid spakarna stryk borta mot något jäkla skitlag som jag inte hann lära mig namnet på innan jag stängde av och slängde styrdosan i väggen...Då hittar jag denna text av Denka och får tillbaka lite energi....Jag har ju skojat om "Denkas" inlägg om mig i sin blogg på
http://denkologi.blogspot.com/
men ibland har han faktiskt visat god smak i sina texter som i denna inför förra säsongen (hehehe):


"Söderhamn körde fritt fall ur
serien förra året, tappade
några tongivande spelare och
elaka tungor ropade ”fritt
fall” ner i seriesystemet. Där
vill jag ställa mig i vägen och
torna upp min breda bringa
som vägvisare, eller dörrvakt,
och peka på en faktor som
kommer att ändra på denna
negativa resa. Benny Dahlin!
Man hade trots många
underligheter, sinnesnärvaron
att knyta åt sig honom som
tränare, vilket kommer
placera laget på övre halvan
av tabellen. Benny är dels en
respekterad ledare på plan
och på sidan om, han är också
en mycket duktig spelare och
en fotbollsprofil som har en
oerhörd erfarenhet efter 100
år som seniorspelare som
lett till stor kunskap i fotboll,
men framförallt har han ett
blåvitt SFF-hjärta större än
någon annans"

Och visst stoppades det fria fallet och visst hamnade vi på den övre halvan?
Och även om detta är en text med ett år på nacken och även om han inte tycker så längre så gjorde han min deppiga dag lite lättare, tackar =)
(Självgod någon?)

Hoppas att hans tips om årets serie också stämmer....

Imorgon vill jag vara frisk!


Tjingeling!



Kommentarer
Postat av: Denka

jag tykcer visst så fortfarande, förstår inte var du fått den sinnesbilden ifrån..... En bra spelare har du alltid varit och är fortfarande, MEN räcker det mot duktiga, skickliga och hungriga framtidsvisionärer????

2011-04-16 @ 21:23:54
URL: http://www.denkologi.blogspot.com
Postat av: nrfjorton

Framtidsvisionärerna biter mig i arslet varje träning och match och jag både älskar det och vill bevisa att gubben håller ett tag till...Men jag ska visa det på planen och inte alls försöka hylla mig själv som det verkade i detta blogginlägg även om det inte var min mening =) Häjj!

2011-04-17 @ 00:26:23
Postat av: Spång d.ä.

Den stora frågan är ju hur sjuk man är om man backar ett helt år i Denkas evighetsbloggande??? Å då menar jag i första hand hur det är ställt med den mentala hälsan!! :-)

2011-04-19 @ 11:30:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0