Baksmälla

När jag var 24 år sa jag dagen efter match -"Man är inte 18 längre"...Nu är jag 34 och igår spelade jag med något skit i kroppen i ökenhetta och idag förstår jag vad underbart pigg och allert jag ändå måste vart då jag var 24...Känns som om jag blivit inslängd i en torktumlare, fått lungorna fyllda med bensin och sedan blivit överkörd av Panteras turnebuss...

I vanliga fall hade jag också legat och snurrat i sängen fram till småtimmarna i sängen och förlorat massor med sömn, det blir oftast så då jag vart dålig och resultatet gått lite emot. Men igår vet jag varför jag inte kom upp i den standard man kan kräva och då är jag lugnare, dessutom mötte vi ett lag jag spått som ett topplag på bortaplan i plötslig hetta, en poäng är ingen katastrof....men det känns tungt då det kom så jäkla sent!
Men sovit inatt mellan hostattackerna från mig, Selma och nu också Hilma, det har jag kunnat!

Vi hade kunnat heta Hille, vart topptippade och torskat mot en nykomling och fått spelare utvisad och avstängd till nästa match....

Roligt när det skrivs om våra matcher, vare sig det är tidningar, sådana som jag som kanske ger en bild vinklad i vår favör, lagens hemsidor eller tyckare i stort. Ser att Dennis lagt en del tid i att skriva om vår match och det är kul:
http://denkologi.blogspot.com/
Både ris och ros kan jag läsa och en match kan ses i så många olika vinklar, det är riktigt kul! Kjell Rosen säger t.ex. i tidningen:
"– Det var de mest tafatta 80 minuter jag sett Rengsjö göra på mycket länge, sade tränare Kjell Rosén, lika nöjd med poängen som missnöjd med spelet"
Är det då Rengsjö som är tafatta eller är det vi som gör något rätt? Lika som om att jag igår skrev att vi gick ned i kvalitee sista kvarten men sanningen kanske är lika mycket att Rengsjö blev lite mer desperata, lite hetare och vi var lite väl rädda om våra poäng och istället för att spela bollen mellan oss gav vi bort initativet med längre chansbollar...Då får de några gratishörnor och på en sådan kvitterar det, så att vi bara ska skylla på en fast situation är inte hela sanningen, hade vi spelat i 90 minuter som vi spelade i 80 hade inte Rengsjö fått chansen att kvittera på en fast situation.
Håller med "Denka" när han skriver att det inte kändes som ett derby och seriepremär. Den rätta intensiteten fanns inte där och jag tror att båda lagen led av premiärnerver och värmen och båda lagen kan bättre. Sedan finns det en hel del där jag inte tycker lika men det håller jag för mig själv...

Rengsjö spelar 4-1-4-1 i försvar och jag tycker de har de problem vi hade i det systemet ifjol, lagdelarna blir lite för raka och spelar man förbi deras fyra mittfältare finns fina lägen att straffa dem. Tyvärr hade vi den kvaliteen för sällan igår, nästa gång har vi den förhoppningsvis.


Också är det detta med spelarbetyg som alltid är roligt att läsa, nu både i tidningen och också Dennis ger beröm till spelare i vårt lag. Tidningen ger högst betyg till Viktor, näst bäst till Adam och Holm fick en tumme, plus eller vad det nu är de ger. Dojjor gav Ljusnan förut men nu vet jag inte vad de ger. Dennis nämner hela backlinjen utom en spelare =) (med ALL rätt), och tycker P är den som hotar mest framåt. Och hade P haft lite mer kyla i sina avslutningar hade han gjort ett mål igår..men det kommer nog nästa match! Jag kommer aldrig att ge spelarbetyg här även om det skulle vara spännande att göra det, det stämmer nästan ALDRIG med tidningarna i alla fall...även om jag denna gång till viss del kan hålla med. Men jag, liksom Dennis, tidningar m.m. har ju mina favoriter i laget....men de håller jag för mig själv då jag ingår i laget.
 Jag kan dock inte personligen skilja på våra mittbackars insats igår då båda gör det riktigt bra, är det då det faktum att Viktor debuterar som ger honom högre betyg? Holm hade det lite svårare igår än vad han brukar ha men det får jag ta på mig då jag inte orkade ge honom den hjälp jag normalt ska ge, han mötte också Rengsjös klart bäste spelare..... Än en gång en fråga om smak, liksom detta med HUR man spelar fotboll är...Jag tycker alla gör en godkänd insats, alla kan bättre (framförallt gubben då) och tycker det är riktigt kul att Adam i mål visar att han är den målvakt vi vet att han kan vara.

Rengsjös högerback tycker jag också är den som är bra i Rengsjö men deras spelare framåt som normalt är mycket vassa var rätt så bleka tycker jag.

Kul att se Micke Rosen hoppa in i Rengsjö. En gammal lagkamrat både i hälsingelaget och i SFF, och en till 77:a som fortfarande håller i, kul!



Idag vila, mycket mycket välkommet.

Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Denka

Jag ger dig beröm när du förtjänar det Benny :) , och jag kräver nog en del mer än så av dig för detta :) Håller med dig om att ingen av innerbackarna går att särskilja från den andre i prestation, och adam håller er kvar i slutet, samt mycket vaken i utrusningarna. Offensivt känns Pee och Lundström som dom hetaste igår.

2011-04-26 @ 21:18:01
URL: http://www.denkologi.blogspot.com
Postat av: nrfjorton

Bra det Denka, kul att du skriver om oss och våra matcher, fortsätt med det!

Jag vet när jag gjort något bra men igår var jag av naturliga skäl topp två i vårt lag om man vänder på betygskalan =) Hade vi vunnit hade det inte spelat någon roll men nu önskar jag att jag vart 100 procentig och orkat runt och slagit några farliga inlägg eller åtminstonde skapat mer ytor för Holm att dribbla på, men det får bli nästa gång. Hej!

2011-04-26 @ 22:00:56
Postat av: läktarn

Klart man har olika krav på olika spelare. Tyckte simon var anonym (för att vara simon) medan victor var aggresivast på plan och inte förlorade en närkamp. Lika stort steg från ytterbarck till mittback som för innermitt så båda var väl nybörjare som mittback i tävlingsmatch.. Hade de tänkt som du menar hade väl terje fått 100 tummar han va ju grym. Holm slog dessutom 3 tunnlar tror ja, kan räcka för att sticka ut i en halvdan match även om han var anonym i övrigt!

2011-04-28 @ 06:48:22
Postat av: nrfjorton

Olika krav på olika spelare? En spelare är ju bra om han är bra och mindre bra om han är mindre bra, sedan om man är 17, 24 eller 34 ska ju faktiskt inte spela någon roll. Jag håller nog faktiskt inte med, jag tycker alla spelare ska ha lika höga krav på sig och bli bedömda efter sin prestation på plan och inte ålder, erfarenhet m.m. Tar jag då Terje som exempel som enligt dig var grym, jag tycker också Terje var bra men jag tycker att hans och Robins insatser i första matchen är snarlika. Lika svår att skilja på som Simons och Viktors enligt mig.

Och skulle man ha olika krav på olika spelare borde ju en sådan som jag alltid utgå från ett högt betyg som försöker göra samma saker som dessa killar gör fastän jag är fast i en 34 årig kropp, ingen kan ju ha samma höga krav på mig då som på en pigg 20 åring? hahahaha

Hej!



2011-04-28 @ 10:03:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0