Två träningar senare, MATCH!

I mitt senaste blogginlägg efterlyste jag solen och undrade vart den hade tagit semester. Nu vet jag svaret, den hade åkt söderut till Maråker, vi går idag in på den sjätte dagen här med strålande sol, tackar!
 
Fotbollen har rullat igång för SFFs A-lag. Två träningar genomförda, Torsdag och Fredag, och idag Lördag har vi träningsmatch. Två träningar som jag har hållt i och Henrik har kört korta individuella samtal med spelare. Vi har haft ett simpelt tema dessa två träningar, helt enkelt att komma igång efter 2,5 veckors uppehåll från fotboll.
Som alltid har träningarna vart av den karaktären att de innehåller moment som vi vill åt då våra spelare spelar match. Enbart fokus på vårt passningsspel och vår offensiv i dessa pass.  Idag mot Hille tror jag vi får träna en del försvarsspel också...
 
Härligt att vara igång igen!
 
Hille ett lag som brukar spela med fullt ös framåt och hög intensitet i spelet, ska bli en häftig utmaning!
Tyvärr, tyvärr har vi MÅNGA spelare borta från A-truppen. Dessa spelare kommer av olika anledningar ej delta i dagens match: Poppe, Lilla, Ivan, Filip, Stenberg, Strid, Krister, Rehnman, Adam, Molin, Victor.
 
 
Vi kommer att starta matchen med en bra startelva och på vår bänk kommer unga, hungriga PA/Norrala spelare sitta och hoppas på inhopp. En av få matcher i år jag kommer att se mellan fingrarna på resultatet och enbart titta på prestationen. Även om jag ALLTID vill att vi ska vinna och naturligtvis ska vi sträva efter att utmana Hille. Men att det på förhand känns som en otroligt tuff utmaning resultatmässigt, med de förutsättningar vi har inför match, mot ett lag som nyligen vann mot Edsbyn i serien med 9-0 i trean är ingen överdrift....Men jag är såklart glad att Hille vill möta oss, match är bästa träning, speciellt mot riktigt bra motstånd!
 
Tjingeling!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0