Till slakten...

..ska vi tydligen den 11/2. Ok, kanske inte så dramatiskt men så här skriver futsal.se om de kommande semifinalerna:

Herr

Futsal Club Ibra Göteborg- Söderhamns FF

Söderhamn har varit med högt uppe i de senate SM och har en del rutin men rykten säger att Ibra har ett bra lag och det skall räcka mot ett fotbollslag av SFFs kaliber.

Göteborgs Futsal Club- Märsta IK

Märsta IK var närmast pinsamma att se i kvalet. Ingen hade någon koll på regler och taktik och blev grymt tillbakapressade av Aspudden. Matchen slutade 2-2 men Märsta vann stort i sin andra kvalmatch och gick vidare. Märsta har dock 2-3 spelare med grym teknik och speed men helt oorganiserade räcker inte det. GFC tar detta med tvåsiffrigt.

Final: GFC – Ibra

GFC borde ha lärt sig läxan från förra året och lär med hjälp av taktik, rutin och disciplin avgöra årets SM. De båda lagen har mötts i Göteborgserien och spelat jämnt men jag tror det blir en lätt match för GFC.




Nu ska jag inte lura någon och säga att jag tror vi ska vinna mot Ibra. Odds? 50ggr pengarna på oss?
MEN. Jag tror det finns en chans. Om än en mycket mycket liten, så finns det en chans. Och vi ska kriga om det. Vi ska brinna för att göra bra prestationer mot Ibra. Och framförallt ska de göra mycket bra prestationer för att göra mål på oss!
Kalla mig idiot. Trodde jag inte det fanns en chans hade jag inte haft en vilja att ställa upp i sm. Och fan vad roligt att jäklas med alla som ser oss som en onödig biprodukt i de två "futsallagens" väg till finalen.




Fler reflektioner från gårdagens Intersport Cup och annat:
  • Hög vinner damfinalen. Måste vara tråkigt för ett hårdsatsande!?! (eller?) Team Hudik, även om detta INTE är fotboll.
  • Vad hände med Stugsund? Kommunens "bästa" futsal lag förlorade, i och för sig då, mot Hudiks "bästa" inomhuslag visade det sig, och hade den kvarten jag såg faktiskt inte mycket att hämta mot Strands Juniorer. Det var lite märkligt, absolut inget hån mot Stugsund som jag hade hoppats på i final mot oss. Mycket i den matchen måste ha förlorats i det mentala spelet någonstans...
  • Petter Lönngren gjorde fantastiska sista 10 minuter mot oss i semifinalen. Tills dess hade matchen vart relativt jämn. Men i dessa minuter gjorde Petter 4-5 "omöjliga"räddningar och räddade skapliga siffror till Bergvik.
  • Jag ska inte sitta och skriva negativt om något lag, men ett lag jag hade trott lite mer på var Ljusdal. Jag nämnde dem som potentiella finalister innan turneringen men de såg lite mindre bra ut än förväntat mot SIK i kvarten...
  • Strands Juniorer såklart den stora "positiva" överraskningen och även så länge de mötte "rutinerat" motstånd Ilsbo. Ilsbo kunde dock tydligen inte hantera ungdomlig speed och fart då de förlorade både mot junisarna i Strand och i SFF/SIK/NIF PA....
  • Grymt bra musik i pausen. Jag frågade vems skiva de spelade men då såg de ut som frågetecken i sekretariatet. Inge discodunk eller bredbent rock, stämningsfull "altcountry" och singer/songwriter musik, fint för en gubbe  =)
  • Är ganska nöjd att vi iår inte spelar Ljusnan Cup till helgen. Behöver vila huvudet en helg och få sova ut och vara med mina tjejer. Skulle dock gärna möta Hille inomhus....
  • Tidningscupen i Sandviken spelades i helgen, Strömsberg vann mot Sandvikens IF 1 i final med 4-0. En cup jag hoppas vi spelar i och slåss om segern i nästa år....

 

 

Tjingeling!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0