Vinst med 4-1 mot Sandvikens AIK FK

Av familjära skäl kunde jag själv tyvärr ej vara med i dagens bortamatch mot SAIK, division 4 gästrikland.
Över telefon har jag just pratat med en nöjd huvudtränare Henrik. Enligt Henrik hittar vi ofta det spel vi eftersträvar, konstruktivt spel genom SAIKs lagdelar och vi kommer ofta rättvända mot SAIKs backlinje. Vi slarvar något i passningsspelet och vi kan synka våra löpningar ÄNNU bättre den sista tredjedelen på offensiv planhalva. MEN, överlag en mycket nöjd tränare som fick se "nya" ansikten leverera i SFF tröjan. Kevin Engman från samarbetspartern Norrala går in och spelar mycket stabilt på innermittfältet. Unge Joel "Julle" Nordgren hoppar in och gör bra ifrån sig.
Christer och Ivan tillbaka i spel, positivt!


Målskyttar: Lundström, Holm, Enarsson, Simon

Dagens trupp:

Startelvan:

Molin

Terje Felix  Danne    Rehnman

Spång   Kevin Engman    Simon

Holm        Ivan           Enarsson.


Bänk: Julle, Victor, Robert, C. Wallgren, Adam och Stenberg.




Från SFFs hemsida:

Det blev vinst med klara 4-1(1-1) på Jernvallen i dagens match mot SAIK. Efter en lite trög första halvlek så spelade vi upp oss rejält i andra. Det blev 4 enmålsskyttar och den stora överraskningen, enligt rapportena, var Kevin Engman från Norrala.

Matchen är igång och Niklas Holm gör 0-1 efter nio min som sen blev 1-1 under rapportör Svenssons kaffekokning. Det står 1-1 i paus.

Direkt i andra gör Simon 1-2 efter ett mönsteranfall redan från backlinjen. I 36 min gör Robert 1-3 mycket snygg på frispark i målvaktens ena hörn. I 42 min gör sedan Filip 1-4 efter riktigt bra förarbete av Holm. Robert har bytt med Ivan och Victor med Spång. Joel Nordgren(95:a) från Norrala hoppar in i andra halvlek som högerback efter ca 20 min. Terje in centralt och Simon går ut. 10 min kvar hoppar Christer Wallgren in och Kevin går ut. Terje spelar då def. och Robert går in centralt. Christer spelar på topp.

 

Imorgon match mot Huge IK på Strömvallen. Ett motstånd i kvalitee med Kvarnsveden som vi förlorade med 1-6 mot i Borlänge, dock helt olika spelfilosofier. Toppen av division tre och förre detta SFF tränaren Henrik Isaksson vid rodret. Ett bra lag som brukar spela ett tight, smart försvarsspel och som har många giftiga spelare framåt då de vinner boll. Jag kan finna många paraleller med mitt/vårt futsal tänk i år med Huges fotbollstaktik faktiskt....

Så här säger Isaksson bl.a. på Huges hemsida:

"Avslutningsvis vill jag rekommendera er alla att gå och se IK Huge spela fotboll i sommar. Kanske kan vi en gång för alla tvätta bort den orättvisa ”tråkstämpeln” vi fått bära genom åren. Men jag lovar er att så länge jag är ytterst ansvarig för spektaklet så kommer vi spela för att vinna fotbollsmatcher. Vi kommer aldrig gömma oss bakom att vi är ett glatt gäng som spelar en rolig fotboll"

 

Imorgon kommer vi få en rejäl utmaning på Strömvallen. Vi älskar den utmaingen!

Och förhoppningsvis är vi ett glatt gäng som spelar rolig fotboll OCH VINNER!!!!

 

 

 

Tjingeling!

 

 


 

 

 

 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0