Utbildningshelg i Sundsvall

Bas 2 avslutad, nu återstår bara diplomkursen som kommer att bli av i April.

En bra helg i Sundsvall där vi fått info om, diskuterat och praktiserat fysisk fotbollsträning, kost, målvaktsspel samt "löken på laxen", sett allsvenska premiären GIF - Kalmar. Åkeby kom också förbi en sväng och delgav oss förhandsinfo om laguppställningar och taktiskt tänk, intressant!
Han pratade mycket om Kalmars fasta situationer och deras "skithus" som de flyttade upp på alla fasta. En sådan situation avgjorde också matchen för Kalmar, 0-1 efter ett långt inkast in i boxen. Annars GIF det något vassare laget sett till spel och bollinnehav, utan att hota på "allvar" mer än 2-3 gånger.
Solsken och allsvensk premiär, inte helt fel!

Vi fick också i uppgift att analysera lagen och hade några intressanta diskussioner om matchen efteråt.
På kvällen god middag och Barca - Bilbao på tv:n. Även sjukt imponerad denna gång efter en Bilbao match, MEN, denna gång är det motståndet som imponerade. Där United blev sönderpressade och bortspelade mötte Bilbao igår ett lag med den självklara skickligheten att spela sig förbi en tokaggressiv första press. Barca fick Bilbao att se högst mänskliga ut. Vinst med 2-0 för Barca, en seger som kunde vart större.

Saknar alltid mina tjejer hemma när jag är bort men helgen gick fort, ett tecken på att den var intressant.

Andra saker från helgen:
  • Jag kan tydligen inte klockan...
  • En boll kan fortfarande få oss gubbar att bli som barn...
  • Sundsvall har massor med konstgräsplaner, kan vi få en? =)
  • Fourfourtwo är en bra tidning
  • Jag var visst konstig som ville se uppvärmingen på matchen....
  • Jag har nu vant mig med Henriks snarkningar och sover som en bäbis med honom
  • Ola Bruce är en bra målvaktsinstruktör..
  • Det var oroväckande kul att spela fotboll i övningarna...
  • Allsvenska spelare kan också göra misstag som jag blir besviken om våra spelare gör dem...
  • Jag ska aldrig mer packa en fredagskväll....inte ens plånboken kom med till Sundsvall..

 

Lugn helg för SFFs A-lag följs upp med

Dina Hallen måndag, FYS tisdag, Dina Onsdag, Dina Torsdag, äggladdning över helgen för årets första tävlingsmatch i Hälsingland, DM Måndagen den 9/4 kl 15.00 i Hudik möter vi Näsviken.

Fortfarande intensitet och aerob fotbolls träning i fokus.

 

Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0