Dagen efter igår

Myser fortfarande över vår seger mot Heby, det gäller att passa på att må bra när man vinner, speciellt en säsong som denna då det tyvärr inte hänt så ofta. Läser även i en Uppsala tidning där Hebys tränare skriver att de är mycket bättre och skapar 15-20 lägen...Då måsta han bl.a. räknat varje hörna och varje gång de utmanade vår backlinje, för så många målchanser såg jag inte.
När vi mötte Heby borta sa en reporter till Henrik att han inte hade sett ett bättre spelande lag än oss där på 10 år..hur många poäng det gav? Noll.
Jag byter mot detta varje dag i veckan, varje.

"Ingen begär att vi aldrig ska göra misstag. Men när vi passar fel eller när vi misslyckas med något måste det brinna i oss och vi måste slita som djur, kämpa och visa alla de som tittar på oss att vi faktiskt bryr oss, att vi inte viker ner oss.
Och att vi är ett lag.
Man talar ibland om att visa hjärta och det kan vara en klyscha. Men den rymmer sanningar.
När jag tittar på idrott är det just det jag vill se – idrottare som brinner och visar engagemang. Och det oavsett hur det går för dem i matchen"



Ikväll träning igen, packar ned känslan efter Heby matchen i ryggsäcken och tar med den i laddningen mot Sund borta, även om jag bara ska vara med på sidan. 3 poäng och jag får vara med och spela en riktigt viktig match mot ett lag jag älskar att möta, Rengsjö, i sista omgången.


Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0