Helg utan match

Helgens match mot Sund flyttades fram så denna helg blev väldigt lugn.
Träning fredag med Henrik och vi blåste på med övningar där vi alla fick puls samtidigt som vi alla fick mycket bollberöring. Tyvärr hade torsdagens siffra med 18 tränande (jag sjuk) bytts till 12 tränande denna fredag.


Matchfritt för oss lör-sön och det öppnade för en titt på hälsingederbyt Trönö - Edsbyn. Matchen slutade 1-1 vilket får ses som rättvist i en, av förklarliga skäl, mycket medioker match. Tjockt med spelare centralt i banan och på kanterna saknades den rätta kvaliteen i båda lagen för att hota. Trång och studsig plan, blåsgit och kallt, ett lag som är van att spela på fint konstgräs och ett lag som kommer från en premiärförlust med 5-1. Edsbyn hade tre farliga lägen i matchen, all kommer på bjudningar från generösa hemmaspelare,  men de gör målet på en straff som de får till skänks mer eller mindre av domaren. Trönö hade inte ett skott på mål tills det att Linus Becker slumpmässigt får ett läge i boxen och klipper till. En halvchans till från Becker kunde jag räkna till. Spelmässigt är nog inget av lagen speciellt nöjt hoppas jag men att ta en poäng på Trönö IP är nog kanske inte så tokigt för Edsbyn. 

 Jag blev grymt sugen på att spela och längtar redan till dessa derbyn!

Resultat från helgen:

Hille - Huge 0-1
Ett resultat helt i sin ordning. Huge oerhört målsnålt men tar sina poäng. Hille fortsatt ett lag jag tror har blivit tippat bättre än de är. Nu två förluster, tung start.

Avesta - Sjötull 1-3
Också ett resultat helt i sin ordning och väntat tycker jag.

Idag ett mycket intressant möte mellan två lag som är tippat i toppen av serien av alla, Heby och Selånger. Två lag jag har dålig koll på men båda började med seger, Heby vann mot Sund med 2-1 och Selånger lät bra mot Trönö och vann med hela 5-1.
Får man önska ett kryss och 2-2? Låter ju dock oneklingen ändå som om Selånger är favorit...

Vi har Heby nästa helg, då ska de få något ännu tuffare att bita i! Sist jag var i Heby satte jag en frispark som studsade på en tuva och upp i krysset, vi ledde med 0-2 tills det att fem minuter återstod då vi tappade till 2-2. Jonas Lif, igår comeback i trönö efter skada gjorde vårt andra mål den gången. Så förbannad har jag aldrig sett Emil Hedvall i målet och han var nära skicka omklädningsrummet till skroten....

Träningar till veckan:
Måndag, Tisdag, Torsdag och Fredag. Match Lördag Heby borta.

Pontus i full träning, så också Strid, det börjar ljusna i centrala, defensiva leden!



Min familj fick åka till sjukhuset i fredags då jag, Hilma och Selma alla vart sjuka länge nu, frugan har klarat sig. När alla prover var tagna visade det sig att Hilma och Fru Marie hade båda streptokocker i halsen och behövde pencillin, Selma hade något märkligt ljud i lungorna och ska in imorgon igen då hennes feber inte gett med sig men på mig visade det ingenting....
Min teori är att min kropp redan tagit hand om alla bakterier själv, och ja, män blir mer sjuka än kvinnor och det är lite mer synd om oss! =)

Lugn kväll hemma igår med nya favoritserien "The Walking Dead" men idag ska pulsklockan och löpardojorna på...

Påsklovet över och nu är det autobahn till sommaren!


Tjingeling!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0