SFFs A-lag v.9

V. 9 för SFFs A-lag ska vara en relativt tuff vecka för att sedan stegras v.10 och vara riktigt tuff v.11.
V.12 har vi nästa platå med återhämtning vilket blir passande då vi åker till Dalarna och spelar sommartids cupen då på helgen, vilken vi vann ifjol. Ska bli riktigt roligt! Men innan dess har vi lite annat smått och gott att se fram emot, bl.a. kommande helgs roliga derby mot Hudiksvalls Förenade Föreningar eller vad de heter, ABK känns väll fortrarande lättare att säga.

Gårdagens pass med Nåjde, passningar, spela sig ur press samt spel 6vs6 där vi hade riktig domare i fom av Mats Tjernberg. Det var roligt och alla verkade riktigt sugen på att spela. Snack om helgens bravader efteråt där vi luftade en del saker om hur vi agerade i helgen....detaljer vi kommer att jobba för att förbättra.

Kvällens pass med mig, grundtanken att det skulle vara ett rätt så tufft pass aerobt. Men då vi har chansen att göra konditionsdelen med boll inblandat tycker jag att man ska ta den chansen istället för att enbart löpa, även om vi ikväll även löpte en del utan boll. Löpningar i skiftning av tempo och sträckor som känns matchlika.
Tyvärr fortfarande en del sjuka och några hade jobb/studier och det kan man aldrig säga något om.
I en roligare värld hade alltid träningen kunnat gå först men tyvärr är vi inga proffs och jobb/studier måste prioriteras.

Grattis till Mackan, Ivan och Victor som hade mest kyla i kvällens poängövning, avslut 3 vs 2 (Konor) och Alex i mål. 12 mål, jag, Lundström och Robin var två mål efter. Uppskattad övning av alla förutom Alex tror jag, eller hur Blomman?

Känner mig själv halvrisig och har inte haft någon energi idag, ska jag bli förkyld för första gången på väääldigt länge? Den som lever får se...

Onsdag - Active
Torsdag - Fotboll + Målvaktsträning
Fredag - Fotboll
Lördag - HFF - SFF
Man MÅSTE älska att träna för att spela i SFF 2011!!!

Fin vecka!


Grattis Broberg till en bra vändning i dagens hemma match mot Villa. Men någon hall vill jag inte se på Hällåsen innan det ligger en fullstor konstgräsmatta bredvid bandybanan...



Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0