PAL...

..plattor har vi i DINA hallen och ibland kommer de till användning. Som imorse när jag, min flokiga jäkel, hade missat att gymnasieleverna var ledig p.g.a. lärarutbildningsdag. Då hade jag gått upp extra tidigt för att gå upp till Hällåsen och köra ett bra pass med specialidrottarna.
Klädd och klar fanns det inte så mycket att fundera på utan jag värmde upp och slog sedan uppskattningsvis 50 vänsterinlägg efter väggspel med PAL plattorna. I mitt huvud dök Ivan, Stefcho, Mackan, Holm eller Lundström upp i straffområdet och skallade in mina perfekt avvägda inlägg. I verkligheten ekade mina tillslag tomt i den tomma hallen som blir bra mycket större då man är själv och kör i den och uppskattningsvis satt 35 inlägg där jag ville ha dem och resten var skit.
Efter det uppskattningsvis 40 frisparkar där samtliga var bättre än den lösa, dåliga frisparken som jag sköt i gårdagens match.
Efter träningen kaffe med kollega Nåjde och Väggen, lite styrketräning och sedan halvtimme i bastun. 
Sedan promenad hem i det fina vädret.
SÅ kan en måndag fram till lunch också se ut, lyxigt var ordet.

Kommer p.g.a. familjära skäl ej kunna delta i lagets träning ikväll men nu kan jag stå över med det rätta samvetet.

Nu ska jag hämta mina gobitar från dagis. 

Zlatan utvisad igår i 1-1 matchen mot Bari, ett slag i magen på en motståndare och nyligen åkte ju Milan ut ur det"förbannade champions league"...hmm enligt Zlatan var ju ligan det viktigaste i år men det är inte svårt att lista ut varför Zlatan var frustrerad i denna match...

Här kan man läsa vad Ludvika skriver om matchen igår:
http://www.laget.se/LUDVIKAFK/29790-start.html
Ok, att de var med i matchen mer i första men att de spelade en sådan sprudlande anfallsfotboll i första halvlek kan jag inte riktigt hålla med om...men man kan se en match på många olika sätt och kanske tycker någon i Ludvika att jag överdriver när jag skriver att vi var ett mycket bättre lag än dem i andra halvlek...men det står jag för!


Själv gick jag vägen hem genom skogen från Hällåsen med musik i lurarna, log för mig själv när jag tänkte på fina sekvenser från matchen och plötsligt kom jag på mig själv att yla med i sången och nästan skrämma livet ur en stackars gammal dam jag mötte i skogen...
Livet blir fortfarande lite enklare och ljusare då fotbollen går bra.

Anton Hysen kommer ut ur garderoben och det blir en världsnyhet. Sorgligt att det fortfarande 2011 ska vara en sådan överraskning och konstighet att en fotbollsspelare kan vara homosexuell.
Men samtidigt var det inte många år sedan en viss karl i SFFs ledning sa något i tv om tjejer som spelade fotboll och vad de kanske skulle göra istället.... man kanske inte ska vara så förvånad hur inskränkta en del människor fortfarande är.

v.11 SFF
Mån Fotbollsträning
Tis  Fotbollsträning (aerob)
Ons  Active
Tors Fotbollsträning
Fredag  Match Edsbyn borta

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0