16 år

Börjar med ett skönt citat som jag just fick från tvn och Frölunda hockeys Tommi Kallio som firade sin födelsedag med ett mål:
-"Man måste jobba för att visa alla att 34 inte är någon ålder"

16 år. Så länge har jag idag "vart ihop" med min fru Marie. Ser fram emot nästa 16 och hoppas de blir minst lika bra!
Vi har gått genom mycket tillsammans men eftersom denna sida vänder sig åt fotbollen i mitt liv ska jag berätta om en gång då jag inte var speciellt nöjd på Marie. Marie är från Ljusne. SFFs juniorer hade gått till final i dm mot Ljusne och vi hade ett riktigt bra juniorlag och var stora favoriter. Möjligtvis hade jag vart lite för segervis innan matchen. Men matchen gick inte som vi ville, ska sägas att "LAIKEN" också hade ett riktigt bra -77 lag men lirare som Olof Olsson, Henke Gustavsson och Ante Eriksson i spetsen. Matchen slutade oavgjort och gick till straffar. Alla gjorde mål och i omgång elva eller liknande tog vår målvakt Thomas på sig att lägga straff nr tolv. Han missade och Ljusne vann. När jag kom fram till Marie efter matchen sa hon något i stil med
-"Vad va det jag sa, Ljusne är bäst!"
Kommer ihåg att jag satt hemma i hennes föräldrarhem i Askes Ljusne och grät i duschen och var så otroligt förbannad på henne och förlusten.
Men det gick som tur var över...

I helgen ska vi spela Intersport Cup i Hudiksvall. Vi har en stor trupp i år och ställer upp med två lag, båda division tre. Vi hade kunnat gjort en AB....hmm fuling och haft Lag 2 som division fem lag. Men precis som Henrik sa i kvällens snack, -"anmäler vi Lag 2 som division fem lag blir det orättvist när vi möts i sluspelet och ena laget har två straffar..."

Lag 1 möter Bergvik, Bjuråker och Strand. Bergvik och Strand tuffa matcher om man inte kommer upp  i rätt nivå  prestationsmässigt. Allt annat än att vi går vidare ändå stor skräll.
Lag 2 har ett hett derby mot Stugsund, svårbedömt möte mot Vismarå (förre detta abk, strand o.s.v. spelare) som kommer att ha tre straffar mot oss, Ljusdal och Forsa 2.
Klurig grupp men vi har ett lag som ska kunna gå vidare.

Vi är såklart en av favoriterna i cupen, vi vann den ifjol. Lag 1 känns kanske lite hetare till slutsegern än Lag 2 även om jag och de andra som spelar där kommer att göra allt för att visa att vi är nr 1....
Sjötull ett annat lag som säkert kan blanda sig i slutsegern, Delsbo går ofta långt i cupen och ABK 1 ska väl kunna blanda sig i...
Drömscenariot:
Inga skador, alla kan blåsa på i träning till veckan...
Lag 1 och Lag 2 i final
Alla prispengar och segerns sötma till Hällåsen!


Ska bli riktigt kul att tävla igen!

Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0