Stabil seger mot Delsbo och bästa nyförvärv 2011 är….

Stabil seger mot Delsbo och bästa nyförvärv 2011 är….

 Delsbo – SFF 0 – 3 (0 – 1)

Målen: Lundström 2 och ”P”

 Kl 11 på lördagsmorgon spelade vi match mot Delsbo i Hudiksvall. Då båda våra målvakter var otillgängliga för spel och unge Molin inte heller kunde sela ställde målvaktstränare Ola upp för oss mellan stolparna.

Startelvan:

 

Ola

 

Tommy  Simon  Benny      Anton

 

            Robin  Terje

 

P      Lundström       Holm

 

                   Stefcho

 

Avbytare: Mackan, Martin J, Alex N, Robert O

 

Konstgräset var blött efter nattens regnande och det tog ett tag innan vi fick koll på hur bollen betedde sig i passningar och mottagningar. Vi spelar stabilt bakåt och har ett ganska bra passningsspel fram till sista tredjedelen där vi ofta slog den avgörande passningen för tidigt. Delsbo försökte sätta hög press på oss men den hade vi inga större bekymmer att spela oss förbi. Delsbo lever mycket på ett långt spel, fasta situationer och aggressivitet. Det sistnämnda gick till överdrift denna match och Delsbospelarna spelade fult i många situationer och kom ofta sent in i duellerna med frisparkar och gula kort som följd.

Holm tar sig fram på vänsterkanten och spelar fint fram P till vårt första mål.

Övertag till oss i första men Delsbo har ett friläge som vi bjuder på efter ett individuellt misstag. Ola avvärjer friläget mycket bra. Vi skapar några halvchanser förutom målet och ska ha en solklar straff som domaren missar då Simon blir kapad i straffområdet efter en kort hörna.

I andra halvlek fortsätter vi att vara det bättre laget och gör både tvåan genom Lundström efter retur på ett skott från Holm och trean genom samme Lundström återigen assist av Holm.

Delsbo har ett bra läge att göra mål i andra halvlek då Ola kommer på mellis men Delsbospelarens nick går utanför, förövrigt det enda misstaget av Ola i mål som gör en kanonmatch!

Vi känns stabila och får äntligen hålla nollan i en match och det var riktigt skönt.

 På kvällen kilade vi in nyförvärven i laget. Vi var i relaxen och åt mat och hade trevligt i klubblokalen. ”Bästa nyförvärv” blev Adam Skhiri efter att ha gått bra i alla fem tävlingarna som visade vem som är smartast, starkast, bäst bollkänsla, hungrigast och är mest musikalisk av de nya. Stort grattis till Adam som vann den åtråvärda titeln men störst succé gjorde kanske annars Helmersson med sin tolkning av Dannys ”In the club”….Rolig kväll som såklart blev ännu roligare av att vi gjorde en bra match på dagen.

 Träningar till veckan: måndag, tisdag, torsdag och fredag och sedan match på Strömvallen mot seriekollegan Huge på lördag.

 Seriestarten närmar sig och nu ska vi fila på det sista detaljerna i vårt spel och jag tycker bitarna faller på plats mer och mer.

 Jag tycker alltid det är roligt när det skrivs om SFF, delvis därför jag skriver ned mina funderingar i denna blogg.. Därför kan jag hänvisa till kamrat Dennis eller ”Denkas” blogg där han i dagarna skrivit om oss och våra hälsingekollegor i trean. Och även om han kallar mig gubbe, ifrågasätter vårt träningsupplägg och inte vill se mig i en startelva i SFF =) så gå gärna hit:

http://denkologi.blogspot.com/

och läs vad han skrivit. Bra jobb Denka!

 

Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Denka

HAha,ut du måste lära dig att läsa det du läser!!

Jag har aldrig skrivit att jag inte vill ha dig i elvan, utan bara vilka jag tror är de som TJocka tar ut först. Med det man följt i år så är du aktuell som vb, dmf eller cb!

TRäningsupplägget är ju bara något som man tänker på med tanke på allt manfall!! Eller hur!!

2011-04-03 @ 23:28:40
URL: http://Denkologi.blogspot.com
Postat av: Denka

TAck för att du förresten är en av tre läsare av mina rader :)

2011-04-03 @ 23:31:05
URL: http://Denkologi.blogspot.com
Postat av: nrfjorton

Hahah jepp Denka, jag är ju ironisk som vanligt och visst funderar vi också på upplägget och skadorna. Framförallt hur vi ska förebygga stukningar av fötter som hänt tre av spelarna...Kul att läsa ditt inlägg om klubbarna och jag tror att Rengsjö blir en jobbig nöt att knäcka för många lag i år och att Edsbyn klarar sig kvar om WWidahl håller sig skadefri. Trönö är starka hemma och Oremo, om det löser sig, kan fixa kontraktet till 2012. Jag hoppas vi kan utmana Huge, Hille, Rengsjö och något av Sundsvallslagen i toppen men vi går inte in i serien som några favoriter.

Hej!

2011-04-04 @ 10:12:48
Postat av: Denka

Ja, frågande måste man ju vara med så mycklet skador, och det inte bara i år. Men jag tror inte det är något fel i upplägget, men man måste ju som du säger analysera detta.

2011-04-13 @ 22:41:02
URL: http://www.denkologi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0