Kryss med mersmak

En match pågår i 90 minuter, hade den pågått i 80 minuter i kvällens seriepremiär hade jag skrivit att vi vunnit mycket rättvist med 0-1 mot Rengsjö på bortaplan..

Jag trodde att Per Svensson skämtade när han sa att det var 25 grader varmt i Bollnäs men när vi började uppvärmningen fick kroppen en smärre chock av värmen, PUH! Första halvleks höjdpunkt är vårt mål som görs mycket snyggt av Lundström. I en av få överlapp från mig till Holm får Holm ett fint läge att skära in i banan från vänsterkanten. När han stöter på patrull spelar han en tuff passsning i midjehöjd till Lundström centralt. Från 20 meter tar Robert emot bollen med höger och smäller på en halvlvolley med vänstern som går i mål, riktigt snyggt!!
Vi är det något bättre laget spelmässigt och försöker att spela oss fram till lägen. Rengsjö spelade som väntat med längre bollar mot Roos och Wästman som försökte springa sig till lägen bakom vår backlinje ytan att skapa något i första halvlek.

I andra halvlek tar vi över matchen rejält i en halvtimme och har stort bollinnehav på Rengsjös planhalva och skapar en handfull halvchanser mot ett lågt spelande hemmalag. Det kändes som om vi har koll på läget tills det att en kvart av matchen återstår och jag vet inte om vi blir trötta (många i laget har just kommit tillbaka från sjukdom) eller om vi tittade för mycket på klockan istället för att fortsätta spela men Rengsjö får komma in lite i matchen och skapar två skottlägen i skapliga lägen men Wästman drar båda utanför.
Men i minut 85 får Rengsjö en hörna som enligt några i laget inte skulle vara hörna. Tyvärr får en Rengsjö spelare helt själv stå och nicka in bollen i en yta där vi ska ha spelare, surt som fan.
Vi är i slutskedet nära att ta med oss alla poängen efter två sena hörnor som blir mycket farliga men bollen ville inte in i hemmamålet igen.

När domaren blåser av känns det som vi förlorat två poäng, för sett till hela matchen tycker jag, utan att vara allt för enögd, att vi är det bättre laget sett till spel och målchanser.

Laget:
Adam

Tommy   Victor     Simon     Benny

Terje   Robin

P      Lundström         Holm

Stefcho


Bänk: Felix, Mackan, Alex, Adde, Ivan, Strid


Simon, Victor, Lundström och jag har just kommit tillbaka från sjukdom och Victor får debutera som mittback i seriens första match. Kanske bidragande orsaker till att jag på förhand var lite mer nervös än vad jag brukar vara inför match. Ska sägas att Victors första match som mittback gick galant!

Jag led mer än vad jag trodde att jag skulle göra av mina hostnätter den senaste tiden och jag var trött redan efter första halvleken i matchen, nått jag aldrig brukar vara. Ska inte skylla hela min insats på detta, jag var långt ifrån nöjd med mig själv, men kroppen sa helt enkelt ifrån då jag i vanliga fall skulle vilja komma på kanten och kombinera med Holm.

En ny backlinje igen och inget spelmål insläppt mot några ganska vassa anfallare, det kan vi ta med oss.

Sista kvarten får Rengsjö allt för mycket tid på sig att måtta bollar in i farliga ytor från deras mittfält, vårt lag blir för långt och det är något vi måste jobba vidare på för att förhindra....och dessa jäkla fasta situationer!


Två veckor till nästa match då vår första hemma match mot Sund är flyttad p.g.a. ospelbar plan. Då hinner vi som vart sjuka förhoppningsvis bli helt friska och kanske hinner vi få tillbaka några spelare i full träning såsom Strid, Helmersson Robert O, Engström och Pontus.
Spång och Danne A får vi nog vänta på ett tag till....

Läste just tidningen och de skriver också att vi dominerar i 80 minuter, skönt att läsa...Annars brukar det finnas en vilja att skriva lite i de "mindre" lagens favör tycker jag, det är "häftiga" Rengsjö, "vassa" Edsbyn och även Trönö brukar hamna på någon lista då de vunnit någon match men vi måste nog vinna serien för att inte hamna i "negativa" ordalag i tidningen, favoriter till serieseger eller inte....

Trönö förlorar med 5-1 mot Selånger..ingen rolig start men också långt ifrån den lättaste premiärmatchen. Trönö kommer att plocka mer poäng hemma än borta, det kan jag lova!
Edsbyn vinner hemma mot Hille och det tycker jag var väntat. Hille kanske lite överskattade efter förra årets fina fjärdeplats som nykomlingar och Edsbyn på öns konstgräs blir ingen lätt match för något lag. Däremot tror jag de får det svårare borta...
Sund - Heby 1 -2. Två lag jag vet mycket lite om. Vi möter Heby i vår nästa match...Då ska vi ha första trepoängaren!
Huge - Avesta 1 -1 Det i mina ögon mest oväntade resultatet i den första omgången även om jag också tippade Sjötull seger mot Brynäs men där Brynäs vann med de siffror jag gissade till Sjötull 3-1.
Huge är ju det lag de flesta tippat i absoluta toppen med all rätt efter deras senaste årens placeringar plus årets förstärkningar. Men att de kryssar hemma mot det lag jag skulle tippa topp tre från slutet (dock bara på lästa försäsongsresultat och det faktum att de är nykomlingar) tycker jag är omgångens skrällresultat.


Nu ska jag och vår minsting Selma hosta ikapp i sängen....

Tjingeling!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0