Träning och match...

...för oss i SFF igår måndag. Henrik körde ett tufft, intensivt pass med spelarna så här i början av veckan efter ledig Söndag. Jag åkte och tittade på Norrala - Enånger där vi hade Enarsson Jr, Holm, Strid och Christer med. Vinst med 1-0 efter ett mål där Christer och Enarsson var inblandade. Enarsson startar ett anfall på offensiv högerkant, hittar in till Roni som lirkar in bollen till Christer som gör det han gör allra bäst, håller ifrån sig en mittback och släpper med god tajming bollen tillbaka till Roni som tar med den in i straffområdet och skjuter upp den i nättaket, ett fint mål.

Ingen match som annars går till historien som den mest välspelade, Norrala något bättre spelmässigt,  jag är dock nöjd med grabbarna som var med från oss. Holm så pigg och spelsugen ut, Strid stabil mittback med bra värderingar, Christer kraftfull i sina aktioner och Enarsson vågar ständigt utmana.

Ikväll fysträning med Åsa. Imorgon Onsdag fotboll, Torsdag fotboll och sedan åker vi till Ljusdal för match.



Övrigt
  • Ljusne vinner med 3-0 mot Bollnäs, hade det vart på Ljusneborg hade jag inte vart så förvånad, men nu var det Bollnäs och på Konsgräset, det var bra gjort. Ljusne befäster sin plats som ett topplag.
  • Depression i Bayern efter champions league, men motsatt vad många tror har jag en känsla av att Tysklands landslag kan tjäna på denna förlust. Ett EM guld kan var ett skönt plåster på såren efter årets alla andra platser...Tyskland, min gissning på EM guldet.
  • Örebro, Kalmar och Gefle, säsongen som gud glömde hittills?
  • Får be om ursäkt till Ilsbo vars referat på hemsidan jag tyckte var märkligt, tycker så ännu men deras tränare sade ord i tidningen som mer speglade matchbilden, sorry

 

 

Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0