Intrervju med kapten

SFFs hemsida har nedräkning till seriepremiären,

 

här med en intervju med Kapten Olofsson:

 

4 dagar kvar till seriepremiär för a-laget


"Alla nyförvärv har kommit in sig bra i laget. Det var länge sedan vi hade en sådan bra stämning i laget som vi har nu, vilket är fantastiskt roligt! " Kaptenen Robin Olofsson ger sina bilder inför helgens seriepremiär.

Robin Olofsson

 

 


1) Hur tycker du som kapten att försäsongen har varit för lagets del?

- Spelet under försäsongen har varit lite upp och ner, med några djupa dalar och några höga toppar. Den bästa matchen var mot Huge (vinst 4-3) och den match man helst vill glömma var mot Valbo (förlust 0-3). På träningarna har dock hela försäsongen sett riktigt bra ut. Det har varit en fantastisk intensitet från alla medverkande, vilket jag inte sett under tidigare år. Det är många spelare som har utvecklats och tagit några steg framåt.


2) Känns det inom laget att det är premiär om 4 dagar?

- Ja, verkligen. Det märks om inte annat under spelmomenten på träningarna där det smäller mer och mer. Jag vet att alla är riktigt laddade inför lördagens seriepremiär.

 

3) Ni har fått några nyförvärv denna säsong också samt att några yngre flyttats upp i a-truppen. Hur tycker du att dom har smält in i truppen?

- Alla nyförvärv har kommit in sig bra i laget. Det var längesedan vi hade en sådan bra stämning i laget som vi har nu, vilket är fantastiskt roligt! Det känns som att vi svetsades ihop rejält under futsalsäsongen med KM, Glysis, sm-kvalen och slutspelet i Falun.

 

4) Du har varit skadad i ena foten sedan finalspelet i Futsal SM. Hur är läget nu?

- Ja, det har varit enormt frustrerande att inte haft möjlighet att träna fotboll på 10 veckor. Nu känns det dock bättre. För ett par veckor sedan träffade jag Ingmar Lundgren, läkare, i Hudik. Där fick jag svaren jag väntat på i många veckor, vilket var väldigt skönt. Jag började träna för fullt förra veckan och det har inte varit några större bekymmer. Nu är det bara att ösa på.

 

5) Föreningen har satsat på en relativt ung tränarduo med Henrik och Benny. Hur tycker du att det har fungerat så här långt?

- Jag tycker att det har fungerat bra. Det är två ambitiösa och engagerade tränare som lägger ner mycket tid på det här. Varje träning är noggrant planerad och seriöst genomförd. Det känns bara positivt.

 

Lycka till på lördag då Robin!

 

- Tack ska du ha!

 

 

 

 

 

 

 

Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0