Träningsmatch nr.1, Rengsjö SK

Imorgon ska vi då äntligen spela årets första fotbollsmatch. Säga vad man vill om att träna, jag gillar så klart det också, MEN, det är match som är den bästa "träningen".
Komma ut på en fullstor plan, börja spela tillsammans mot andra lag, träna skarpt på det vi tränar på till "vardags".

Vi är just nu inte ett "färdigt" fotbollslag med väl genomtränade taktiska metoder i anfallsspelet och i försvarsspelet . Teoretiskt är vi tydliga med vad vi vill jobba efter men praktiskt är det svårt att träna detta i DINA hallen så matchlikt som vi vill. Ytorna finns helt enkelt inte. Vi ska inte heller vara "där" imorgon. Den dagen serien börjar ska vi alla veta, känna OCH vara tydliga i vad vi vill både teoretiskt och praktiskt.

Vad kan man då förvänta sig av årets första träningsmatch?
Spelsugna lirare som direkt vill visa att man är en spelare för startelvan då vi börjar tävla på "allvar". Tendenser och sekvenser av lyckade taktiska detaljer som vi hunnit träna på i anfall och försvar. Individuella prestationer kommer vi alltid kunna plocka fram, så bra spelare har vi i laget.

MEN. Säkert också en del felbedömningar och felbeslut, konstigt vore det annars då detta är första gången vi är på stor plan i år. Ytorna kommer att kännas GIGANTISKA i början av matchen....

Jag vill också att vi ska ge allt för att vinna. Det vill jag se på match i träning, då vill jag SÅKLART se glöd också i träningsmatcher!

Vi saknar några spelare till matchen: Ivan, Robin, Christer, Danne som är skadade/rehabar. Martin är sjuk och Pontus bortrest.

Då kan det såklart bli så att någon spelare får testa spel på någon "ovan" position...bara att ÄLSKA läget!

Rengsjö då? En bra värdemätare direkt. 1-1 i fjolårspremiären och vinst med 2-0 (osäker på siffrorna där) hemma i sista matchen. Några klass spelare, framförallt då vinthunden och RSK trogne Wästman framåt samt Jon Pettersson som jag tyckte var riktigt bra i de matcher jag såg med dem ifjol. En frisparksskytt som nästan är i min frisparkskaliber, Robin Modd.. =)
Rengsjö har redan spelat en match, enkel vinst mot vår seriekollega Bollnäs med 4-1. Jag hoppas att vi blir ett tuffare motstånd.

Återkommer imorgonkväll med ord om matchen.

Solrosen kl 14. Kom dit.


Tjingeling!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0