Nyhet på bloggen, "Månadens spelare"

Idag gick vi in i Mars. Bloggen närmar sig 30 000 besökare, ett tag hade jag en tanke att lägga ned den då besöksantalet kom till 30 000. Men jag tror det finns ett intresse att läsa det som skrivs angående SFF med mera ur mina tankar. Och så länge jag kan sitta och skriva några minuter då jag väntar på att döttrar ska somna fortsätter jag. Om inte annat för farsans skull som en gång i tiden var helt bedrövad då jag flyttade hemifrån. Hans kommentar då det bestämdes att jag skulle flytta till en etta på Stenbacken vid 19 års ålder:
-"Hur ska jag få reda på hur det går på träningarna nu då?"

Kommer nu införa ett nytt inslag i bloggen, "Månadens spelare". Varje månad kommer jag att utse en "Månadens spelare" i SFF. Bara jag och min uppfattning. Fotboll är framförallt en lagsport. Personlig ära får aldrig komma före lagets bästa. Men individuellt beröm/utmärkelser kommer alltid finnas i ett lag och för mig är det intressantant att se vilka spelare som vart bra i ett lag/kollektiv. Ibland kan spelares individuella skicklighet vara direkt avgörande för hur det går för laget. Var och tittade på Brynäs - AIK i tisdags och där var detta faktum mycket påtagligt. Utan Fasth i mål hade AIK förlorat mot Brynäs. Hade Brynäs och AIK bytt målvakter hade Brynäs troligtvis vunnit matchen med 3-4 mål.





Först ut, Månadens spelare Februari,  med motiveringen:

"Har tränat då han inte vart förkyld, både fys och fotboll. Har inte bara tränat mycket utan också med kvalitee och visat vilja att utvecklas trots att han nu är "gubben" i laget. Var, enligt mig, den bästa spelaren i futsal slutspelet i Falun av de spelare och lag jag såg, FC Ibra inkluderat. En spelare som också tagit ansvar gentemot sina lagkamrater och pushat och sagt till på skarpen, blandat individuella finesser med ett uppoffrande spel för laget. Tagit ännu ett kliv både som lagspelare och person"

Månadens spelare i Februari:
Simon Åberg




Vem blir månaden Mars spelare?
Det får du reda på den 1:a April!


Ikväll träning i Dina hallen kl. 17.45
Lördag matchdebut i fotboll, Rengsjö i Bollnäs , 14.00


Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Per

Och månadens ledare?

2012-03-01 @ 13:52:12
Postat av: Forne 14

Du Per!=)

2012-03-01 @ 16:36:09
Postat av: Denka

Alltid Per väl:)



Eller alltid Väggen är det kanske.... Vågar inte säga annat :)

2012-03-02 @ 14:51:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0