Jisses!

"Jag tror på grabbarna i laget och på oss ledare runt laget. Vi har börjat säsongen positivt. Fått in den härliga känslan av att vinna tillsammans (futsal). Den blir som ett rus man ständigt vill tillbaka till. Vi ska prestationsmässigt göra allt vi kan. Sedan får vi se vart vi hamnar poäng, tabell och resultatmässigt."

- Tidigare blogginlägg








Rengsjö SK - SFF 2 - 8 (0 - 5)
Målskyttar: Lundström 4, Holm, Rehnman, Simon, Victor



Nej, du läste inte fel och nej det var INTE futsal!



Startelvan:

Blom

Adde  Felix  Stenberg  Rehnman

Simon     Terje        Victor

Lilla        Holm       Lundström


Avb: Spång, Filip, Jonas L, Molin


Årets första träningsmatch avklararad och den blev en kyrkokör i dur om jag får prata musik-nörds-språk.

Vi saknade Ivan, Robin, Christer, Danne, Martin och Pontus denna match men de som var med gjorde alla en fantastisk insats i årets första match mot division tre motståndet Rengsjö. Från första spelare i truppen till sista spelare på bänken.

Erkänner att jag med viss förtjusning, förundran och nyfikenhet framförallt såg fram emot hur vår helt nykomponerade backlinje skulle klara av forwards som Erik Wästman och Robin Modd.
Med facit i hand med beröm godkänt. Felix (debut som mittback) och Stenberg, en sextonåring som debuterade som vänsterback i a-laget ifjol, Rehnman som ligger efter lite i träning efter futsal skada samt Adde, "räven" i denna backlinje, såg ut som de spelat tillsammans under en lång tid =)

Roligt för Blom att hålla nollan i första, i andra får Molin släppa in två men kan inte belastas för något om jag såg situationerna rätt.

Att vi med Victor och Simon som offensiva centrala fältare bakom Lilla, Lundström och Holm från start skulle kunna hota de flesta lags försvar förstod jag. Och SOM de gjorde det tillsammans med en av våra ytterbackar skapade de lägen, samt gjorde många granna mål!

Då har jag inte nämnt Terje, länken mellan vår backlinje och offensiva spelare, som gör en mycket bra insats i dagens match. Rätt beslut i nästintill alla lägen samt ett kopiöst arbete för att hjälpa till i både försvar och anfall.

Filip, Spång och Norrala lånet Jonas Lööw gör alla fina inhopp i matchen.

Nye 14, Mange, debuterar i FOTBOLL i tröjan och gör en mycket bra debut. Höll på att krydda sin insats med en patenterad Lilla dyk frispark som tyvärr tog i ribban. Spång nickade sedan returen i ribban.
Även Rehnman debuterar i fotboll och som vanligt levererar han poäng, ett mål och ett assist och en i övrigt fin insats som offensiv vänsterback.

Lundström och Victor har ju vart till USA båda två och där hände någonting positivt för dem. Kan inte sätta fringret på vad men att de båda är ännu bättre spelare denna säsong hittills kan jag bara glatt konstatera.

Simon har hittat sin yta framför motståndarnas backlinje där han kan skjuta och framförallt göra fina instick till djupledslöpande medspelare. Sedan kan han göra mål direkt på avspark också... Holm sliter som aldrig förr och är inblandad i mycket och ser rapp och sugen ut.

INGA poäng vunna. Fötterna på jorden. Ödmjuka. Men en stark tro på oss själva att vi kan, inte "bara" i futsal. Och detta var ett fint kvitto att få inför fortsättningen!

Unnar verkligen huvudtränare Henrik detta då jag vet vilken tid han lägger ned på att vara huvudtränare i SFFs A-lag. Att få sådana här prestationer tillbaka gör all tid mödan värd för honom kan jag tro.....

Spelarna såg HUNGRIGA ut, det gillar jag!

Vi har fortfarande massor vi kan förbättra, detta vara första gången ute på stor plan i år.


Nu ska jag njuta. Det vet jag att Henrik gör också. Även resten av ledarna runt laget och FRAMFÖRALLT grabbarna på planen som gjorde denna insats.


Tjingeling!




Kommentarer
Postat av: Skhiri

Målen - Lundström 4, Rehnman 1, Holm 1, Victor 1, simon 1 :)

2012-03-03 @ 23:35:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0