Sista matchen innan sommarlov!

Sommarlov för de flesta barn just nu, snart sommarlov för Söderhamns A-lag också. Här hemma har vi sköna rutiner just nu, lång, lugn frukost, tjejerna kollar "sommarlov! mellan 9-10 och jag bloggar, diskar och förbereder inför dagen, där vi kan göra vad vi behagar, bara att njuta så länge det varar. En och annan joggingtur och inlinestur hinns också med. Utan att klaga för mycket har jag haft ett år med en del stress, en del positiv och en del negativ stress, men efter en veckas ledighet börjar jag åter känna igen mig själv.
 
Och detta ska bli en kanondag. Fint väder ute och ikväll match mot Trönö på Åsen. På gårdagens träning såg det ljusare ut i truppen igen. Den ende vi räknar bort helt ikväll är Ivan som tog sitt tredje gula kort i matchen mot Delsbo. Resten mer eller mindre spelklara...
 
Är ryktet sant har Trönö skaffat ännu en spelare med rutin från spel i högre divisioner till denna match, hoppas verkligen det, alltid utvecklande att möta bra spelare!
 
Vår träning relativt lugn efter tre träningar med hög belastning. Uppmjukning, varianter av klassiska "kvadraten" och stort spel.
 
Annat positivt efter gårdagens träning, vi tar gemensam avslutningsmiddag efter matchen ikväll. Oavsett resultat i denna match har vi presterat en vår som är värd att avrundas med en middag.
 
Håkan berättade för laget att den 27 - 29 Juli åker vi med 99% säkerhet till Åland och Mariehamn för träningsläger och kick off inför hösten. Danne A som har dragit i en massa trådar för att göra det möjligt, stort av honom.
 
Vår fotboll ger eko, i alla fall till Gestrikland då ett lag vars fotboll jag gillar, Hille i trean, har ringt och specifikt vill möta oss i sommar. Matcher mot bra motstånd tackar man inte gärna nej till, finns inte mycket mer utvecklande. Återkommer med datum.
 
TYSKARNA ÄR UR EM! Mitt tips höll inte, och SÅ de blev utslagna! Jag flaggade i bloggen igår att man inte alls kände sig lika segerviss längre för Tyskland efter att ha sett Italien detta EM. Italien har alltid vart listiga, men förr har jag förknippat dem med gnetspel och parkerade bussar framför straffområden. Nu spelar de frejdigt press spel och vill i de flesta situationer snabbt vinna tilbaka bollen och lyckas ofta, framåt har de ju två genialiska galningar i Balotelli och Cassano och de har båda vaknat på rätt sida i de flesta matcher i denna turnering. På mitten finns spelare som hela tiden kan skära sönder motståndarnarna med djupledsbollar då tid/ytor ges.
Tyskland var inte chanslösa men nästintill. Innan Özil putsade 0-2 till 1-2 skulle Italien såklart både ha gjort 3 och 4 noll i de omställningslägen de får då Tyskarna chansar framåt.
 
Spanien - Italien i final. Känns oerhört oviss och jäkligt spännande!!
 
 
 
 
Ses på Åsen ikväll, jag laddar med denna låt då vi ska möta en del "Cowboys" ikväll =):
 
http://www.youtube.com/watch?v=_7EQlfprV9E
 
 
 
 
 
Tjingeling!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0