Klapp Klapp i norr...

...fick vi se i dagens bortamatch mot Nordanstigs FF. På en matta som inbjöd till fotboll gör vi en strålande insats i den på förhand luriga bortamatchen mot Nordanstig. Lurig i den bemärkelsen att det är en match vi SKA vinna om vi ska tillhöra toppskiktet i serien. Utan insikten att man ändå måste slita för att få spelet att fungera hade matchen kunnat blivit jämnare. Nu tummar vi inte på något och siffrorna rinner iväg. Inga andra lag har vunnit stort mot dem sett till siffror, därför tycker jag att 0 - 9 är strongt.

Adam

Adde     Felix    Stenberg     Strid

Simon        Poppe       Robin

Lundström    Ivan      Holm

Avb: Spång, Lilla, Filip, Alex, Victor, Rehnman

Nu ska jag inte vara kaxig eller visa brist på ödmjukhet, ni som såg matchen kan säkerligen skriva under på att Nordanstigs målvakt är den KLART bästa hemmaspelaren, jag räknar till åtta räddningar där vi har glasklara lägen att göra/ska göra många fler mål. En blandning av att vi skjuter rakt på, målvakten gör fina benparader och någon direkt idioträddning, härlig insats av honom!

0-1 i minut 11, Holm hittar nätet, härligt! Lundström snyggt förarbete i hög fart på vänsterkanten. Målvakten har dock gjort många svettiga räddningar, då börjar man fundera lite. Snart kommer dock utdelningen:

 

0 - 2 i 30 min - Ivan efter ett stenhårt vänsteravslut, assist Simon

 

0 - 3 i 33 min - Holm efter egen soloraid

 

0 - 4 - direkt i andra halvlek Robert, assist Simon

Det mål av en hel del läckra jag väljer att skriva lite om, det som gav mig mest gåshud. Pontus, som i vinkel gjorts sig fri bakom Nordanstigs första press, hittar en boll efter backen genom Nordanstigs mittfält till en felvänd spets Ivan, Ivan vet vad vi pratat om och tränat på och spelar bollen tillbaka till rättvänd Simon i yta 2. Ett tillbakaspel får gärna följas av ett djupledshot och där susar Lundström fram och får en kvalitetsboll av Simon i djupled, Roberts avslut i friläge kliniskt och behärskat, FOTBOLLSGODIS!

 

0 - 5 i 50 min - Robin, assist Spång, fin djupledsboll Spång, bra löpning Robin

 

0 - 6 i 50 min - Simon, assist Lundström

 

0 - 7 i 58 min - Holm på straff

 

0 - 8 i 62 min - Simon, assist Holm, KANONSKOTT från distans!

 

0 - 9 i 78 min - Filip, assist Ivan, Ivan gör en fantastisk prestation på en boll som ser ut att gå för långt, just innan den ska täckas ut till inspark av en hemmaspelare lobbar Ivan bollen över denne, fintar näste och spelar fram en målhungrig Filip som sätter bollen behärskat i boxen.

 

 

I minut 41 skapar Nordanstig ett läge där de borde gjort mål. Efter en duell i straffområdet ska en hemmaspelare slänga sig och nicka in en studasnde boll. En av våra försvare hinner dit och störa och bollen går utanför det öppna målet. Annars fredar vi vårt mål till 100 % idag.

Mycket som var positivt i denna match. Vi spelar ofta det spel vi vill och på en yta som tillåter denna sorts fotboll vi vill spela är vi riktigt vassa. Försvarsmässigt gör vi en bra insats i positionsspelet, vi kan bli ÄNNU hetare i spelet där vi vill ta tillbaka bollen, dock bättre idag än i Lördags. Vi skapar otroligt många lägen, gör nio mål och alla spelare som spelar visar kvalitee. Nu ska vi ta med oss dessa bitar i en betydligt tuffare batalj mot Bollnäs nästa Tisdag.

OBS! Vår match på Lördag mot Forsa är inställd, vi förstörde planen i gyttjebrottningen mot LAIK i Lördags.

Flyttad till Söndagen den 17/6.

 

Kom till Sävstaås, alt, Solrosen på Tisdag och titta på den match som jag på förhand trott ska bli den, ur mtt sätt att se på fotboll,  roligaste matchen att titta på spelmässigt. Bollnäs har 7-1 mot Forsa och ikväll 5-0 mot Trönö i sina två sista matcher. Vi är förvarnade, förhoppningsvis möter vi ett Bollnäs som är hungriga på att vinna mot oss med frejdigt anfallsspel och full fart, då är vi två som dansar!

 

Imorgon "Månadens spelare" Maj....

 

Dagens guldstjärna i kanten går till:

  • Spång Sr som med kort varsel ställer upp och hjälper oss på sidan
  • Enarsson Sr som ställer i ordning allt till oss på sin lunchrast
  • Karln i Harmånger som tog hand om min väska med plånbok i som jag glömde på matchen
  • Mor och Far, först för min och mina barns hotellvistelse hos dem inatt samt såklart för att de vände och hämtade min väska, delar av navelsträngen försvinner visst aldrig...=)
  • Christer "Trumsettet" Wallgren, som trots stora smärtor efter operation och kryckburen, ändå följer med och stöttar laget och såklart också Terje som är på plats. Vi ska vara ett starkt lag, vare sig man är på sidan eller på planen....

 

 

Tjingeling!

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0