Bilder från en match och siffran 41

Lätt att gå upp idag, fina bilder i huvudet från matchen igår. Och även rörliga bilder finns från matchen på Hälsinge Kurirens hemsida, kolla här:
 
http://helahalsingland.se/sport/fotboll/1.4856402-tv-se-alla-derbymalen
 
 

Vilka snygga mål! Och hur våra spelare både hittar ytor mellan lagdelar samt djupledshot "bakom" numera, roligt när sådant vi tränar på syns i matcher!!! Snyggaste anfallet kanske det som ger Simon friläget efter Lundströms drömfrispelning,  Simon skjuter utanför, men vilken kvalitee i det anfallet! Jag lyfter såklart fram vårt anfallsspel, framförallt i andra halvlek.Trönös försvarsspel tänker inte jag sitta och dissa på något vis, det kan säkert någon annan göra. Lillas Chipp efter Filips framspelning inte heller dum alls och Lundströms vänsterkanon, som visserligen ställer Emil efter en touch, är också skön.
 
 
 
Frösö IF, division 4 Jämtland/Härjedalen och Sandvikens IF 2, division 4 Gestrikland. De har en sak gemensamt. De är de enda två division fyra lag i Sverige som lyckats skaffa en bättre plus/minus statistik än oss hittills. Frösö har 42 plusmål och hårdsatsande division ett laget Sandvikens IFs andra lag har 46.
 
Vi har såklart en statistik med en etta och en fyra inblandat, inte 14 dock men 41. Av ca 456 lag i division fyra i Sverige har vi skaffat oss den tredje bästa plus/minus statistiken. Varför jag skriver om detta? Jag älskar anfallsfotboll, vi har tränat mestadels på anfallsfotboll och vi vill skapa målchanser för att vi gör saker bra tillsammans då vi har bollen. Lite glad måste man unna sig att vara ibland...Och statisitk är ju fakta så visst har vi kommit en bit påväg dit vi vill.
 
Nu Norrala - Stugsund, imorgon EM final. Sedan ska mitt huvud få vila från fotboll, i alla fall några dagar.
 
 
Tjingeling!
.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0