Baksmälla och MATCHDAG!

Med baksmälla menar jag såklart Ukraina - Sverige matchen igår, jag har inte vart ut och slarvat alltså. Man vill ju drömma, hoppas och tro, Hamren har talat så mycket om mod och "shining", spelare som vågar och skiner på planen. Men när allt kom till kritan var det inte många som vågade, ingen som sken. Första halvlek var bra av Ukraina mycket tack vare att Sverige ALDRIG vågade spela sig fram i planen och ställa frågor till Ukrainas lagdelar,  utan tog det "säkra" men sämsta alternativet, långa bollar och nickskarvar där Ukraina oftast var 4 vs 1. Ingen vågade i passningsspelet och framförallt visade ingen rörelse för att kunna bli delaktig.

Anders Svensson verkar ligga dåligt till hos de flesta nuförtiden. MEN, jag är helt övertygad om att han hade vågat lira fotboll från start mot Ukraina. Visst, han hade slagit bort en del bollar, kanske tappat någon centralt, blivit frånsprungen i mitten av Voronin några gånger, men han hade vågat och det hade räckt långt igår, vem vet, kanske hade han skinit en del också....

Men Hamren vet såklart mycket mer än vad vi staketvärldsmästare gör, han vet varför inte Svensson startade, varför Elmander inte startade, varför Grankvist startade som mittback och varför Lustig spelade från start.




Nu orkar jag inte skriva om denna match mer. Gör om, gör rätt

Jag antecknar i de EM matcher jag ser detaljer jag gillar/ogillar och spelare jag tycker är mest bidragande i sina lag, eller överraskar mig mest.  Hittills har jag antecknat följande spelare (enda del av match jag missat är då England - Frankrike 2:a halvlek, vi tränade)

Coentro, vb Portugal
Hummels, mb, Tyskland
Danmarks målvakt, namn?
De Rossi, mb Italien
Iniesta, yf, Spanien
Jarmolenko, mf, Ukraina

Mest givande sett till anfallsspel, Ryssland
Bästa match, Spanien - Italien
Sköna taktiska beslut, Italiens trebackslinje, deras 3-5-2 påminde om det spel Trönö spelade  i fyran då jag var där,
Spaniens beslut att starta matchen utan "forward".






Ikväll spelar vi i SFF match i Bollnäs. Äntligen match igen!
Efter "miniledighet" i tre dagar såg de som tränade igår pigga, koncentrerade och spelsugna ut.

Alla i truppen förutom Krister (opererad), Filip (studenttillställning) och Simon (avstängd) är kallade till match.

Terje tillbaka i träning och går direkt in i matchtruppen ikväll.

Jag förväntar mig en spelmässigt bra match från två lag som försöker spela fotboll och vinna matcher på egna styrkor, full fart, bra passningsspel och anfallsglad fotboll med kombinationer för att komma till avslut.

Bollnäs kommer från en stark svit med 7-1, 5-0 och 3-2 segrar.

Vi har pratat om hur vi ska vinna matchen, ikväll ska vi göra allt för att det ska bli så i praktiken också!



Sävstaås kl 19.00, ses där,


Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0