Bloggen tar semester och en drömelva

Detta blir det sista inlägget på ett tag, precis som mig ska bloggen ta semester några veckor. Det som händer i SFFs A-lag just nu är att vi laddar batterier på skilda håll. På gym Active väntar individuella fyspass som Fys Åsa snickrat ihop, tre pass i veckan är det som gäller för spelarna, tiden väljer de själva. God fysik är en färskvara, den fotboll vi vill fortsätta spela även på hösten kräver en del konditions/styrkemässigt och vi har ej råd att deka ned oss totalt. Men framförallt ska alla såklart vila och bygga upp ett kriminellt tryck (tror det är Strid jag lånar den frasen av...=)) inför hösten!


Torsdagen den 19 e Juli drar vi igång fotbollsträningen igen, Lördagen den 21 Juli spelar vi träningsmatch mot Hille i Gävle och sedan rullar det på med träningar, internmatch med Norrala och träningsläger på Åland, ska bli en otroligt rolig höst också för alla SFFare!

 

Inför EM finalen ger jag min syn på EM

Ikväll EM final, här min drömelva från EM, inga större överraskningar direkt...Min egen favorit Xavi platsar dock inte och jag tycker faktiskt inte han kommit upp i den "Xavi" nivå man förväntar sig...han har slagit bort några passningar och blivit av med bollen några gånger, ovanligt.

 

Jag har inte sett alla matcher, har nog missat 7-8 st. De spelare som jag tycker vart bra/överraskat mig i EM, startelva + avbytare, 4-3-3, ingen genomtänkt balans, två vänsterbackar t.ex., men så här ser det ut:

                                                Gianluigi Buffon (Italien)

 Jordi Alba  (Spanien) John Terry (England) Mats Hummels (Tyskland) Fabio Coentrao (Portugal)

 

            Andrea Pirlo (Italien)   Sami Khedira (Tyskland)  Andres Iniesta (Spanien)  

 

         Mesut Ozil (Tyskland) Mario Balotelli (Italien)  Cristiano Ronaldo (Portugal)

 

Bänk: Jakub Blaszczykowski (Polen) Andrij Jarmolenko (Ukraina), Mario Mandzukic (Kroatien), Daniel Agger (Danmark), Antonio Cassano (Italien), Iker Casillas (Spanien), Steven Gerrard (England)

 

EMs mest värdefulle spelare för sitt lag = Pirlo, i kamp med Iniesta enligt min smak

EMs största floppar = Holland och Frankrike

EMs största personliga besvikelse = Sveriges första halvlek mot Ukraina, där sket sig allt och vi vågade inte spela fotboll.

EMs bästa svenskar = Olof Mellberg och publiken

EMs mest underpresterande spelare = Arjen Robben (Holland)

EMs snyggaste mål = Kanske färgad, men Zlatans volley på Sebastian Larsson inlägg mot Frankrike är så pass svårt och så otroligt jäkla tekniskt briljant så det får vinna.

EMs positiva överraskning som lag = Italien, kanske ingen skräll att de är i final men sättet som de genomfört matcherna på är en positiv överraskning för mig, tackar!

EMs bästa match (av de jag sett) = Spanien – Italien 1-1 i grupp spelet, kan finalen bli lika bra?

EMs mest onödiga diskussion = Spanien är "tråkiga", lägg ned....

EMs bäst spelande lag som ej gick vidare = Efter Rysslands 4-1 seger över Tjeckien, med vackert och imponerande  anfallsspel, trodde jag de skulle gå riktigt långt, Kroatien ett annat giftigt lag som ej gick vidare....

EMs gnetlag = Grekland, man kan hylla försvarsspelet, styrkan att veta vad man kan och inte kan, men roligt är det absolut inte enligt mig....

 

Efter finalen

Grattis Spanien! Och Xavi fick visa sin briljans i sista matchen, bl.a. två assist och Torres vinner skytteligan, han har ju knappt spelat!

4-0, inget snack om saken, Spanien visar styrka och Italien ska såklart vara oerhört nöjda över sin turnering.

 

När jag återkommer med ett blogginlägg kommer jag presentera "Månadens spelare" Juni i SFF, men ni får vänta ett tag på det...Ge gärna förslag på vem ni tycker ska få det....

Ok, sista

Tjingelinget! på ett tag...

 

Tjingeling!

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0