En ny erfarenhet

  • Inte klart vilka vi möter imorgon men vi jobbar vidare för att göra en fantastisk prestation i 30 minuter, då VINNER vi!
  • För oss spelar det absolut ingen roll vilket lag det blir, det gäller för oss att vara 100% "där" när semin börjar, då ska det lag vi möter göra något mycket bra för att slå oss!
  • Ikväll skriver jag förhoppningsvis om två matcher med bra prestationer och Vinst!

Ord från min blogg efter dag 1 i KM.

Igår fick jag för första gången känna på när det blåser kuling som tränare. För första gången stod jag som ansvarig för taktik och upplägg inför futsalmatcher och där det inte går riktigt som man vill7 tror och hoppas på.

Om någon någonsin tror att jag tog ut segern i förskott i KM så tror ni fel. Det har alltid vart tuffa matcher i KM, ifjol förlorade vi också mot Trönö men vann tillslut. Ett år förlorade vi med 6-0 mot Stugsund men vann turneringen. Ett år vann vi på Golden Goal mot Norrala.

Vi är ett division fyra lag som möter andra division fyra lag. Jämna matcher alltså!

MEN

  • Jag tänker aldrig be om ursäkt för att jag tror på spelarna i mitt lag
  • Jag kommer alltid förstå att det är prestationen man gör i matcher som avgör om man vinner eller inte, VINNA vill alla göra
  • Vinna kommer alltid vara roligare än att förlora
  • Jag kommer ALDRIG vara rädd/för stolt för att ta på mig det som jag hade kunnat gjort bättre i taktiskt upplägg, förberedelser inför matcher, snack, laguttagningar o.s.v.

Sätter allt detta för mycket press på spelare så de blir sämre? Då är det ju en jäkla tur att jag bara är assisterande tränare i SFF i år.....

 

Vad vi kan göra bättre till nästa helg kommer jag och Henrik att ta med spelarna på Onsdag.

 

På tisdag fysträning med Åsa, kl 16.30 i spegelsalen.

 

 

Påt igen bara!

 

Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0