Två träningar senare...

...och all smolk i bägaren är borta. Igår futsal träning i Ljusne kl 21.00 - 22.30, en tid jag är glad att vi inte tränar mera denna vinter. När adrenalinet och huvudet kommit ned i varv var klockan över 24.00, en mycken sen tid för en snart 35 årig gubbe som ska upp och jobba och lämna barn på skola/dagis. Mycket spel och träning på det jag vill kalla "plan B" men som även kan bli "plan A"...i försvarsspelet. I anfallsspelet är den enda planen fullt ös medvetslös.
Lite rostigt till en början men efter ett tag hittade alla tillbaka till hur vi spelade futsal ifjol och några år tillbaka i vårt försvarsspel.

14 spelare på plats, Blom i ena målet och Martin Strid i det andra då Molin hade match med PA och Adam är i Norge.

Poppe Olsson poängkung på träningen med tre mål och två assist. Blått lag vinnare i spelet med fyra segrar. Jag kommer tyvärr inte ihåg vilka som ingick i blått lag igår men på kvällens träning, i flygstadens idrottshall, vann också Blått lag med Pontus, Filip, Felix, Rehnman och Stora. Kvällens träning en femkamp, som jag själv i alla fall skulle tycka vara mycket rolig, med inslag av speluppfattning, bollkänsla, tight försvarsspel, futsal spel samt fasta situationer i futsal.

En träning med bra engagemang, fokus, vilja, kvalitee och glädje. Ord viktiga för mig och Henrik och ska så vara för alla spelare i SFFs A-lag.

Det var med viss darr på rösten jag berättade att detta kan vara sista veckan med den underbara försäsongsträningen och sporten FUTSAL. Går vi inte vidare från helgens SM kval finns ingen anledning att träna mer inomhus. Då lägger vi istället ALL fokus på världens näst roligaste sport, fotboll. Men går det vår väg, vi skräller och vinner mot detta drillade futsalgäng och division två motstånd, då kör vi åtminstonde en vecka till.

Något som talar för oss? Det är den 14 Januari (min födelsedag) . Vi spelar kl 14. 14 riktigt sugna spelare får spela varje match. Forne 14 är tränare. Nuvarande 14 kan spela. Västerås är Sveriges 14 e största stad....Jag har 14 hjärnceller. Ok, de två sista hittade jag på.....


Paul Scholes (Gud) och Thierry Henry gör comeback i England. Båda lastgamla i jämförelse med mig. Kanske jag inte ska sällja skorna på Blocket riktigt än?....eller jo.

Tjingeling!













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0