Status Quo och förlust i semi

Det blev inte den semifinal vi hade hoppats på i SFF. Det blev torsk mot Trönö IK med 2-4.
Fel laguttaging, fel taktik, fel uppvärmning, fel kläder, fel musik, fel tränare....skämt åsido, men det är underbart vad mycket folk tycker då det inte går som man vill.


Sanningen är den att vi fick testa vår B plan mot Trönö då Trönö inte anföll mot oss. Vår B plan är något "svagare" än vår A-plan och då förlorade vi. Det var mitt beslut att gå från plan A till plan B och det berodde på följande:

Jag visste att vi tog en risk men jag trodde vi skulle vara bra nog, tillräckligt bra för att vinna,  i vårt "högre" press spel än i vårt lägre som vi kommer att använda nästa helg i SM kvalet.  Vi hade kunnat fortsätta med plan A och matchen hade slutat 0 - 0 och avgjorts på straffar. Så här i efterhand ett bra förslag då det kanske hade kunnat avgjorts till vår fördel. MEN, jag kunde inte utsätta publiken för att Trönöspelare står och bollar fram och tillbaka på egen planhalva i 30 minuter, där går t.o.m. min gräns för att vinna. Men en stor eloge då till TIK Tommy som "lurade" oss i fällan och förstod att vi till slut skulle gå från vår plan och inte acceptera att titta på.

Sedan är det ingen skam att förlora mot Trönö, matchen blev på deras villkor och jag tar på mig fullt ansvar för att vi förlorar. Min laguttagning, min taktik, mitt ansvar.

Jag tycker ändå att vi skapar heta lägen men Emil i Trönö målet är som vanligt en avgörande faktor mot oss och gör några fina räddningar.

Vi gör dock två mål med Henrik W som "flygande" målvakt, tyvärr släpper vi också in två.....



Nu ska jag deppa ihop, utvärdera, bryta ihop och komma igen.


Nästa helg en riktigt rolig resa till Västerås, då ska vi ta revansch.

Jag hörde att Stugsund tillslut vann cupen, ett stort grattis till värdiga vinnare. Då får vi väl vara lite nöjda över att ha vunnit mot dem två gånger i år i futsal, alltid något =)

Tjingeling!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0