SM kval = Härlig utmaning!

Om förra helgens KM innebar en del förväntningar och press, kanske för mindre optimistiska människor än mig även en "allt att förlora" känsla då vi hade vunnit turneringen tre år i rad så är vårt äventyr till Västerås imorgon det precis motsatta. Vinst i KM hade vart "som vanligt", allt annat en chans för diverse besserwissar att hugga och sparka och för en stund må bra på någon annans bekostnad.

INGEN förväntar sig att ett division fyra lag från Hälsingland ska kunna stå emot ett erkännt duktigt futsallag, Ervalla, och ett lag från divison två, Västerås i en match 2X20. Det ska knappt vara möjligt. Vi har nu ALLT att vinna. Framförallt ska vi ha roligt TILLSAMMANS imorgon. Åka och mäta oss med riktigt bra motstånd i tävling får vi inte chansen att göra så många gånger i år. Vi kan spela helt utan press, vara avslappnade och "spela ut". I min värld kommer det att vara roligt imorgon om vi gjort det vi kunnat i matcherna, fixat de prestationer jag tycker är rimliga att kräva av oss mot detta motstånd.
Vem vet, kanske räcker det till ett bra resultat också? Men imorgon finns INGA sådana krav. Vinna är något vi ska sträva efter men det vore orimligt av mig att lägga den pressen på spelarna i matcher som dessa. Imorgon finns inga resultatmål. Jag vill se spelare som älskar läget och spelar ut!

Dessa spelare är aktuella för spel, 2 + 12 får tas ut till varje match

Alex
Molin
Simon
Spång
Victor
Robert
Rehnman
Filip
Adde
Felix
Krister 
Mange
Danne
Robin
Henrik
Holm
Pontus


Min födelsedag imorgon. Jag har två önskningar. Två bra prestationer. DÅ tänker jag ha jävligt kul resten av kvällen också.

Ok, en eller annan kram av mina tjejer här hemma finns också på önskelistan såklart....

Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0