När bitar faller på plats.

Jag kan inte hålla mig, Jag MÅSTE fånga den här känslan i ord. Jag sitter i bussen påväg hem från Västerås. Vi har spelat två matcher i världens roligaste sport futsal i sm kvalet. Vi skulle ju inte ha en chans. Nu har vi på två matcher gjort 25 mål och släppt in 10, vunnit två matcher, KROSSAT ett division två lag i fotboll, Västerås IK,  med 16-4!?! Samt vunnit mot ett erkännt bra futsal lag med 9-6.


Jag har försökt att dölja min besvikelse, men jag är en känslomänniska, fråga min fru. Det är kanske min största styrka och min största svaghet som människa/lärare/tränare. Jag är efter förluster ett öppet sår att tömma salt i. Jag är tacksam att slå, i ALLT.
Jag har mått ganska dåligt efter kommunmästerskapet efter en del kritik. Jag har för första gången kastat mig "all in" i något jag älskar, futsal. Jag har stått naken inför gruppen och eldat på med något jag brinner för. Försökt sålt min idee. Det har gått sådär. Planen har hela tiden vart att göra något bra i sm kvalet. Några har tvivlat och även jag har stundtals tvivlat, då har Henrik vart där och knuffat in mig i rätt tankar igen. Nu tvivlar jag inte längre, jag duger. Även i taktisk tänk har jag ideer som fungerar.

Vi kanske hade vunnit dessa matcher utan min/vår taktik. Vi har ett mycket bra lag för sporten FUTSAL. Men någonstans tror jag att det jag försökt sälja till spelarna bidragit till detta. Jag spelar andra fiol såklart, en tränares taktik är inget om inte spelarna har kvaliteer och TROR på det vi gör. MEN, vi vinner med 16-4 mot ett division två lag och vinner mot ett bra, skolat futsal lag med 9-6. Jag har inte vart med om det förut.
Den här känslan slår det mesta. Vad  som än händer från och med nu, detta kan aldrig någon ta ifrån mig eller grabbarna/ledarna i laget.


Sedan att det är min födelsedag och spelarna har sagt en massa snällt och gett mig en fin whiskey bidrar såklart till denna fina känsla. Snart ska jag landa igen. Men ikväll vill jag flyga, i alla fall lite. Det vill jag att grabbarna i laget gör också. Det har skavts, funderats och diskuterats hett i gruppen, det vet jag. Sådant är bra tror jag, OM det i slutändan tar oss framåt.


Imorgon tänker jag återkomma med spelares prestationer med mera. Många, nä, tamefan ALLA, har vart underbart bra, inte ofta jag skrivit så och VERLIGEN menat det!
Men ikväll vill jag bara vara lycklig. Det hoppas jag att du som läser också är ,

Tack för kalaset!

Varför jag älskar futsal? Kolla här:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=auDI1XPFaM4#!


Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: bk

Grattis! Glad är jag för din skull och sff. Hälsningar kommer från Timrå/Sundsvall.

2012-01-15 @ 09:02:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0