Knarka fotboll..

...kommer jag att göra i helgen, ursäkta språket.

Tony Gustavsson - TikiTaka Academy: Kanske det jag ser fram emot mest. Höra lite mer om hans "X" factor som han tycker sig sett Barcelona använda sig av. Massor av spelbara möjligheter för att spelarna i laget ständigt skapar "X" på planen. Jag ger mig fan på att om jag letar kan jag hitta alla alfabetets bokstäver i hur spelare fomerar sig på planen om jag letar tillräckligt noga och länge....och det finns ett skatt som förklarar allt vid slutet av regnbågen. Ursäkta min skepsis, övertyga mig Tony! =)
Jag har drivit lite med Tony då jag med SFFs spelare i futsal talat om the "V" factor då vi anfaller, den känns mer tydlig att förklara i alla fall. Spelarna har som vanligt tyckt att jag svamlat bara...Och jag har som vanligt skrattat åt mina egna skämt....

Magnus Wikman -

SvFF Riksinstruktör och Förbundskapten för ungdomslandslag

Tv kändis och ett annat instressant pass....


Thomas Westerberg - Utvecklingsansvarig i IFK Norrköping ett annat.



Sen blir det att åka söndagmorgon 6.30 från Sundsvall mot Bollnäs och Futsal SM kval...Gotta love soccer/futsal!


Hittade av en slump matchen vi spelade mot Spårvägen i slutspelet i futsal sm 2007, match om bronspengen. Den finns inspelad på DVD.
Vi vann matchen, jag har dock aldrig velat se matchen då den ger mig rysningar. Inte för själva matchen, härlig seger och sm brons, men för det som hände på vägen hem. Jag borde inte spelat i Skövde, men jag trodde bara jag hade fått en rejäl sträckning i ryggen. Jag kunde knappt gå upprätt men skulle såklart spela. TNS apparat och smärtstillande, jag gjorde INGET avtryck i matchen (inte EN poäng såg jag från mig...). På vägen hem i bussen fick jag 41 grader feber och hamnade, efter många undersökningar, tillslut på infektionskliniken i Gävle. Jag hade fått in Staphylococcus aureus i blodet och dessa hade fastnat på min ryggrad och börjat förstöra den. Kunde lika gärna vart hjärnan eller hjärtat och då hade det vart stora, eller ännu större problem.

Läs mer om skiten här:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Staphylococcus_aureus

Jag kommer ihåg doktorns min när jag frågade om han kunde garantera att jag skulle komma ut från sjukhuset...Den dagen lovade jag mig själv att vara tacksam för de små sakerna, som egentligen är de stora,  i livet om jag bara kom därifrån.
Jag missade nästan en hel säsong, vi vann trean det året, doktorn ville inte att jag skulle spela mer men jag kunde såklart inte hålla mig borta. Året efter gjorde jag kanske min bästa säsong i division två då vi blev sexa i tvåan.

Sedan dess har jag ibland dragit för stora slutsatser för tidigt när det gäller min hälsa...t.e.x med mitt knä nu senast.

Orsaken till att jag drabbades av detta var troligtvis, enligt doktorn, att jag alltid hade öppna sår efter glidtacklingar och skavsår..hmmm
Tänk på det du som fortfarande är aktiv, tvätta och ta hand om dina sår!!!




Nu får det vara slut på nostalgin. Denna säsong ska vi i SFF försöka göra nya bedrifter som de som spelar nu kan skriva om/tänka tillbaka på när de slutar. UPP TILL OSS I LAGET ATT FRÅN OCH MED NU BÖRJA SKAPA NÅGOT VI KAN VARA STOLTA ÖVER I FRAMTIDEN; DET VAR INTE BÄTTRE FÖRR!!!!



Tjingeling!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0