Huvudvärk...

..lite illamående, för mycket god mat och för lite träning, allmänt "nere". Grått väder, regnigt, smällta snögubbar, halt, julen över, nyår över, dåligt med sömn, MYCKET morgonpiga döttrar, tvätt, stökigt, betala räkningar, många räkningar, konflikter om vem som ska vara "Ken" och vem som ska vara "Barbie"..... Vissa dagar är livet lite gråare än andra. Jag vill/försöker vara en positiv människa, konstruktiv, se möjligheter. Möta motgångar med ett leende och brottas med dem och lära sig för att komma tillbaka starkare. Det finns ju de i världen som har "riktiga" problem, de som inte får mat, de som lever i krig och flykt, de som blir mobbade, de som inte har någon att tycka om eller bli omtyckta av, de som inte har något hem, de som förlorat anhöriga..
Vissa dagar är ändå svårare än andra att vara den glada, positiva människan/pappan man vill vara i vardagen.

MEN efter att ha fått plinka och yla lite med gitarren OCH efter att ha fått äran att träna SFFs a-lag i flygstaden kommer jag hem och är glad, positiv och fylld med energi igen. Leker gärna lite med barbies, läser med glädje en lång nattabok för mina tjejer, diskar samtidigt som jag visslar på en gammal Johnny Cash låt.
Tack för det musiken och fotbollen och alla i och kring detta lag!

Kvällens träning den sista för mig med laget innan helgens matcher. Henrik kör ett futsalpass med grabbarna på onsdag kl 16.30 i flygstaden. Då ska de slippa mitt snack och mina instruktioner. In och köra och lira bara.
Själv är jag i Globen och tittar på prinsessor och hjältar på is med mina godingar och laddar till Fredag!

Dagens pass en genomgång i hur vi kan tänka vid speciella tillfällen i matcher i futsal samt fasta situationer. Vad händer om vi får en man utvisad? Vad gör vi om vi måste jaga en kvittering/ett ledningsmål. Hur tänker vi vid hörnor? Frisparkar?
Allt detta kommer vi få testa "live" i helgens km och komma mycket väl förberedda inför äventyret i Västerås helgen efter. Det är så jag ser på KM, vi ska göra ALLT för att vinna för fjärde gången i rad men framförallt är det ett tillfälle att slipa på detaljer inför SM..det hoppas och tror jag vi får göra i fem matcher.

Kvaliteen i spelet lovar gott inför fortsättningen. Vårt försvarsspel börjar sitta och jag tror/hoppas att vi blir svåra att göra mål på. Lagen på träning börjar ta ut varandra då alla nu är inkörda på hur vi tänker, spelet blir lite "låst". Offensivt hoppas jag att jag cementerat vissa vägar till heta målchanser till spelarna. Dock vill jag och Henrik aldrig låsa någon i "taktiska fotbojor", EGNA INTIATIV TILLÅTNA, OM DE GYNNAR LAGET! Vi har många lirare som kan bjuda upp till dans om de är sugna och har en riktigt bra dag, och sådana ska de ha varje gång vi ska tävla!
Ska bli så jäkla roligt att se hur detta lag nu fungerar då vi möter andra lag.

Jag tror och hoppas att vi är laget alla vill slå i KM, borde och brukar ju vara så. Brukar vara ganska tyst i hallen då vi gör bra saker men de lag vi möter får ofta stora jubel då de gör något positivt på banan mot oss. Vi mot alla andra, precis så jag vill ha det. Det betyder att vi gjort något BRA tidigare....

Dagens aktiva lirare: Stora, Lundström, Holm. Tomas, Spång, Robin, Pontus, Felix, Adde, Lilla, Westberg, Filip, Alex, Molin

Simon på plats men lite förkyld, Danne fast i fjällen, Victor förhinder, Tommy i Uppsala (är fortfarande SFF lirare i futsal), Strid jobb, Terje egen träning, Ivan egen träning, Adam förhinder, P skadad, Johan E skadad, Fredrik Stenberg egen träning.

Henrik berättade också att det nu är klart att den tekniskt tassande bulgaren Stefcho lämnar oss för Stugsund IK, tack för allt Stef och lycka till!
Även Micke Engström är klar för annan klubb, IFK Bergvik, lycka till och tack för din tid i klubben!

Jag kanske gör en höna av en fjäder enligt vissa, men vi som gått långt i futsal sm vet hur roligt det är. Att inte bara få chansen att tävla tillsammans utan också åka iväg till en annan plats än Hälsingland och möta riktigt bra lag där man inte har en relation till nästan varje spelare i motståndarlaget. TÄVLA, Surret på bussresan, den förväntansfulla stämningen, uppladdningen, matchen och resan hem efter ett bra resultat och VINST. Guldkorn enligt mig för oss amatörer. Och ska vi någon gång ha chans på ett fint resultat i en SM tävling är det nog i futsal....eller om jag börjar delta i metartävlingar igen då..hahaha.


Tjingeling!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0