Fotboll..eller nästan!

Fotboll i Dina hallen igår. Henrik fick ta kvällens något tråkigare göromål, matchboknings möte...Jag fick äran att ha träningen med killarna. Inte så avancerat, Ola körde en halvtimme med Blom och jag körde några "kvadraten" varianter. Sedan spel 4 vs 4 plus målvakter på en yta som skulle likna planen i Intersport Cup i helgen. Ovan storlek på planen, sjumannamål, större utmaning att hitta en taktik som fungerar men efter några matcher såg inte spelet så tokigt ut. Roligt att se Strid, Ivan och Terje i action igen, dessa lirare som av olika anledningar stått över futsalen.
Terje ska tävlingsdebutera för säsongen i helgens turnering, som jag sagt tidigare, TÄVLA ska vi bli bättre på och det finns inga bättre tillfällen att träna det på än i "riktiga" tävlingssituationer.

Intersport Cup är en hybrid mellan vanlig fotboll och futsal. Ska såklart bli riktigt roligt med Cup igen.


14 =) spelare på plats. Molin och Stenberg körde med PA inför helgen då de ska spela med dem i Cupen. Victor och Poppe utomlands ännu. Krister och Spång förkylda.


Ikväll kör Henrik ett pass med grabbarna, jag har vart hemma med Selma som hostat hela natten och vabbat. Stackarn. När inte tjejerna är friska känns inte ens fotbollen superviktig. Har dock vart ganska skönt för mitt huvud att helt koppla bort futsal, fotboll och jobb för en dag. Imorgon har dock farfar lovat att hoppa in som sjuklingvakt, jag vill ju INTE missa min lugna fredag =)
Hilma valde också att vara hemma. Tack o lov, hon avlastade mig i barbielekarna.....



Tittade på halva Barca - Real igår, första halvlek. Stundtals ser det ut som Barca skulle kunna hålla bollen inom laget i 90 minuter om de ville, och då möter de REAL!
Dock var det nära att Higuain fick ett gratis mål efter 10 sekunder, precis som Barca bjöd på en tidig chans som Özil satte för några möten sedan. Ska man spöa Barca ska man hugga på allt den första minuten =)



Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Denka

menar du att du inte tänkte på futsal under hela dagen....Hahahahahahaha yeah right :)

2012-01-27 @ 13:26:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0