Första gången jag tittar...


..på alla klipp som lagts ut på oss på Youtube.

Denna älskar jag, synd att inte Robin får sätta bollen på "bortre stolpen" bara:

http://www.youtube.com/watch?v=_LHZFVWElNY&feature=related


Och denna gillar jag också:

http://www.youtube.com/watch?v=sfFvg1iiEtI&feature=related

Jag förstår att man inte vill anfalla här, men det kommer garanterat Ervalla och Västerås göra ändå.

Här finns ett klipp där det blir en miss i kommunikationen mellan Simon och Alex. Det jag älskar med den sekvensen är hur tokig Simon blir, Engagemang och en vilja att medspelare gör bättre insatser på planen gillar jag och vill ha i SFF. Alex sjunker inte heller ihop och kan skilja på att Simon vill att Alex gör detta bättre nästa gång som fotboll/futsal spelare och inte skäller på honom som person. Nästa gång kanske det är Simon som får en duvning av någon annan om han inte gör det som förväntas av honom på planen.


http://www.youtube.com/watch?v=FxEuUjpBnKU&feature=related


Vi jobbar vidare, ikväll fys med Fys Åsa kl 16.30 i spegelsalen.

Henrik Rydström, mittfältskrabba i Kalmar FF och en man vars blogg som jag länge följde, ska nu sluta på Expressen. Jag ska vara ärlig och erkänna att jag sällan vart in och läst honom på ett tag. Men för inte så länge sedan följde jag hans blogg och tyckte, trots de milsvida avstånden fotbollsmässigt, jag kände igen mig i mycket av det han skrivit om. Född sent 70-tal, bra musiksmak, lärare, deppet efter förluster, livet med dotter, något långsam innermittfältare som snackar en del, en lagspelare som sliter för sitt lag och spelar enkelt, har ägt en ruskigt ful paigefrisyr, en spelare som många har åsikter om....
Dock har jag aldrig vart i närheten av det sexpacket!!! =)

"Jag inbillar mig emellertid att jag på något sätt blivit en bättre människa av bloggen och jag vet att jag definitivt blivit en bättre skribent av det.
Tack för att jag fått göra det under så lång tid och tack för att ni varit så många som följt mig.
Människors engagemang i min blogg har varit överraskande och nästan överväldigande. Jag har ju medverkat i Barometern – i en eller annan form – sedan 1994 och var alltså inte ovan vid att folk hade synpunkter på det jag gjorde, men åsikterna och reaktionerna på det jag skrev och publicerade i bloggen slog allt annat.
Och ofta har det varit positiv uppmärksamhet. Människor som hört av sig och förklarat att de tyckt om det jag skrivit. Som tröstat när det varit tungt, som knuffat mig framåt när jag velat sätta mig ner och som visat empati och förståelse i utsatta situationer.
Varje gång har jag blivit såå glad. För jag vet själv hur dålig man är på att tala om för dem som borde få höra att de är bra. Man tänker det, men man formulerar aldrig tankarna till ord.
Så tack till alla ni som gjort er besväret att formulera era tankar till ord och delgett mig dem.

Givetvis har hatet, avundsjukan och skadeglädjen också sipprat fram. När vi 2007 förlorade med 5-0 två matcher i rad i Allsvenskan slogs kommentars-rekordet, många vädrade då luft och passade på att slunga sin avsky över mig och jag orkade till slut inte läsa de 100-tals kommentarerna.
Med det sagt vill jag bara påpeka att det inte var synd om mig då. Jag tycker, har åsikter, kritiserar och det är klart att människor stör sig och blir irriterade på mig och det ligger också i fotbollens natur att bli hånad vid motgångar, jag kan på något sätt – inom rimliga gränser – tycka att det också ska vara så. Hånen är ju en form av engagemang. Om än aningen missriktad"
-Rydström

Tjingeling!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0