Älska att tävla, älska att vinna! Dag 2 Intersport Cup

Då sitter jag här igen. Rörd. Vill inte låta FÖR stolt. Inte spela för mycket på den stora trumman. MEN, det vi gör i denna cup är inte bara bra prestationer, det är så mycket mer än så.


HuFF i kvartsfinal. FINALEN enligt mig och det försökte jag också intala våra spelare. Vi har ju tyvärr inte chansen att spela mot HuFF i så många tävlingsmatcher längre, gäller att njuta när vi väl får chansen. Hoppas den dyker upp i dm också i FOTBOLL så de får chans till revansch. Jag ljög inte när jag sa att ABK, eller HuFF, alltid vart det lag jag helst är med och vinner mot. Såklart en komplimang till hudiklaget som ofta vart våra antagonister på tronen i Hälsingland då jag spelat fotboll. Just nu är de ohotade etta men kanske därför denna seger smakade extra bra.'
Vi vinner alltså mot HuFF i kvarten. Ligger under med 1-4 och vänder, gör 4-4, skapar lägen för att vinna matchen rättvist men avgör på handicapstraff nr 1 genom en kylig, eller het, bestäm själva,  Rehnman. Där vann vi enligt mig finalen. En sådan jäkla karaktär och mental styrka att hämta upp detta underläge mot ett på pappret bättre "fotbollslag" i alla fall. Klart bästa matchen i cupen av de matcher jag sett. Fart , kvalitee, heta känslor, tuffa dueller, dramatik, individuella nummer, fina mål.
Tyvärr måste vi vinna på en fegstraff, vi BORDE vunnit matchen på någon av alla klara chanser vi skapar sista fem minuterna. Som sagt, helt nöjd får man aldrig vara.

SFF - HuFF 5 - 4

Att vi sedan vann semin mot Bergvik med 4-2, efter en stabil insats med lite för få mål och vinner finalen mot Strands Juniorlag med 12-2 känns nästan mest som en bonus. Vi ligger även under mot Bergvik, som jag förstod skulle bli giftiga i denna turnering, med 1-2 och vänder till odiskutabel seger. K.A.R.A.K.T.Ä.R!

Grabbarna som ALLA kan vara mycket nöjda med sin insats i helgen + poäng i hela turneringen (mål + assist)
Alex, Simon (5+5), Danne (1+1 ), Felix (3+5), Terje, Rehnman (9+5), Robin (5+4), Spång (3+1), Lilla (2+5), Filip (4+2), Holm (6+2), Lundström (2+8), Adde (6+4)

Bäste utespelare: Kapten Robin Olofsson (mkt rättvist, i kamp med ett x antal andra SFFare=))
Bäste Målvakt: Alex Blom (mkt rättvist och av de keeprar jag sett ett enkelt beslut)
Bäste målgörare: "Poängmaskinen" Rehnman, 9 mål
GRAND SLAM!

46 mål framåt kanske inte är, men borde nosa på något sorts målrekord i denna cup. Och då har vi mött det andra finallaget två gånger, HuFF, två seriekollegor samt Norrala.
Fina kvitton.

Jag är helt slut. Men stolt över vilka lirare vi har i detta lag. Det tar på krafterna att vara fotbollstränare. Som tur är får man ibland också lyxen att vara en lycklig sådan, då är det värt all tankeverksamhet man lägger på det.

Idag njuter vi. Imorgon börjar laddningen mot SM och FC Ibra. Då måste väl ändå sagan få ett slut?

Återkommer imorgon med mer reflektioner från dessa två dagar. Nu ska jag leka med barbies, med ett stort leende =)


Tijngeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0