Utbildningshelgen...

...avklarad. En helg kvar, Träningslära och Målvaktsspel, sedan blir det Diplomkurs fyra dagar och sedan är Bas 1 och Bas 2 utbildningen till fotbollstränare klar.


Efter det 3X4 dagar "Avancerad" + 5 dagar Diplomkurs.
Lägg därtill 50 dagar professionell utbildning. Sedan är man klar tränare på högsta nivå i Sverige.
Hoppas jag någon gång är där.

Ska göra detta fullt ut. Inte oavslutat som min högskoleutbildning, där jag har några poäng kvar att plocka för att få min lärarexamen till Idrott och religionslärare för Gymnasiet...Kommer jag att bli en bättre lärare efter att ha fixat de få poäng som saknas? Knappast. Men att ha saker på papper är oerhört viktigt i detta land, på gott och på ont. Naturligtvis ska jag fixa min lärarexamen också. 1,5 C - uppsatser ifrån...
Klar/färdig lärare eller tränare blir man ju aldrig. Men jag ska bli så bra i de båda som jag kan bli, både på papper och i verkligheten...


Guidetti målgörare och utvisad efter kastad tröja och sitt andra gula kort...hmm.


Jag ska ju inte skriva om mig själv som spelare mera i bloggen men detta tror jag att jag måste ta. För några år sedan spelade jag med Stugsund då vi hade samarbete med dem. Avstängd i SFF fick jag spela med SIK i ett hett bortamöte mot LAIK. Jag hamnade direkt i ett otäckt skönt frisparks flyt i matchen. Satte en, drog en i ribban, Big i mål kanonräddade en, men när jag satte min andra frispark i matchen till 3-3 i slutminuten kostade jag på mig att dra tröjan över huvudet...Mest på skämt då materialaren i Stugsund, Henkan, ofta gav mig kommentarer om min något mustiga kroppshydda. Jag hade såklart redan ett gult i matchen och åkte på mitt andra, rött. Direkt efter avspark anfaller LAIK och gör 4-3, sedan blåser domaren av.
Surt sa räven. Lätt att vara efterklok. Nu hade inte SIK 30 000 galna fans på läktaren, jag var inte ett proffs, jag hade inte Koeman som tränare men visst blev också jag skamsen den gången....
Guidetti har nog lärt sig sin läxa.






OBS! Alla SFFare, anmäl er till detta! :

Den 25 februari 17.00 har vi vårt sedvanliga årsmöte. Men denna gång tänker vi kombinera detta med en kul kväll på Kvarnen. Föreningen firar, lite försenat, 25 år som förening och då passar vi på att fira lite extra. Kolla in......


På programmet på Kvarnen(nere) står bl a:

 

17.00 - Årsmöte enligt dagordning. Dagordning och möteshandlingar finns här på hemsidan i slutet på vecka 7.

 

18.00(ca) Mingel och baren öppnas

 

19.00(ca) Middag med Grekisk Buffé( från Söderhamns Catering)

 

Under middagen händer det saker....

 

21.00(ca) Underhållning och musikQuiz med Christer Jansson

 

Baren öppen till 23.00.

 

Vad kostar då allt detta?

 

Jo, endast 150 kr/person som betalas kontant med jämna pengar på plats.

 

Anmälan med namn och antal senast 21/2 till Peter Rehnman på:

 

Mobil - ring eller sms:a till 070- 362 21 68

Maila[email protected]

Varmt välkomna!

Styrelsen

 

 

 

Tjingeling!









Kommentarer
Postat av: Denka

Den där pro utbildningen är ju verkligen grissvår att genomföra i vårat landskap med tanke på att det är typ 12 som får gå den varje år. Och då brukar det vara ett par allsvenska och superettan tränare som ska gå varje gång. Dessutom är den duktigt dyr.



Advancen har jag däremot klarat av för en tid tillbaka

2012-02-21 @ 20:44:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0