Examen!

För jag har tagit studenten, för jag har tagit.......Nu har jag på papper att jag är utbildad tränare. Jag och Henrik gick i helgen de sista två dagarna i Diplomkursen för Bas 1 0ch Bas 2. Jag, Henrik och två andra tränare i landskapet.
Skriftliga prov, praktiska prov och teoretiska uppgifter och presentationer. Det gick mycket bra!
Helgens höjdpunkt då Andreas Pettersson ledde oss genom delar av nya utbildningsplanen för fotboll i Sverige samt en matchanalys. Kunnig kille och mycket intressant inslag!
Oerhört skönt att ha fullföljt detta, det har vart några helger som spenderats borta från familjen. Visst har det vart värt det även om jag ibland vart oerhört sliten efter noll återhämtning mentalt över helgen efter tuffa veckor på jobbet.

Men nu är det klart för i år. Jag ska såklart fortsätta och försöka gå "avancerad"  efter denna säsong...Så färdigutbildad är jag inte, och klar tränare, det blir man aldrig...


Nu LÄNGTAR jag till nästa helg, seriepremiär!!! Tävla! Testa det vi tränat på "live" (fast allt i träning i miniatyr då), ska bli oerhört roligt!



Idag kör grabbarna ett fyspass med Åsa, Ledigt Mån - Tis, Onsdag och Torsdag repar vi inför Lördagen med fotboll. DÅ ska vi få ut MAX!





Fint väder, examen, glada barn, ledigt Måndag - Tisdag, vissa söndagar är skönare än andra...



Dennis O skriver ett roligt stycke om fotboll i Söderhamns Nytt inför seriepremiären, mycket av texten handlar om min fotbollstokiga far. Vi har "giftet" i blodet hela min familj!!!!

Farsan var förövrigt upprymd i telefon över en match han var på igår, Rengsjö - Kungsgården i Bollnäs. RSK ledning med 4-0 i halvtid men Kungsgården går upp till 4-4 innan hemmalaget gör 5-4 innan slutsignalen. Försvarsspel? Måste dock vart en rolig match att se för publiken.

Kvarnsveden krossade Huge med 0-5 på Strömvallen, Kvarnsveden vinner division tre Södra Norrland i år.

Henrik kikade i Fredags på Bollnäs - Strand där Bollnäs sett rappa ut och även Strand hade visat kvalitee trots 4-0 till hemmalaget. Vi är förvarnade. Ska vi få med oss bra resultat från matchen på Lördag gäller det att vara där och ge ALLT!



Tjingeling!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0