Inte mycket kvar av säsongen

Höst, kylig luft och löv i alla de färger på backen. Fotbollen går mot sitt slut och det känns alltid lite vemodigt den här tiden. Jag gillar verkligen att spela fotboll på senhösten, vetskapen att vintern snart är här med upphåll från fotbollen brukar i kombination med den klara, sköna luften underlätta på träningar och matcher, motivationen är på topp, hur konstigt det än låter. Nu sitter jag hemma, sjukskriven och skadad med kryckor till hjälp då jag ska ta mig någonstans. Jag missar den sista matchen mot Rengsjö, vilken jag hemskt gärna hade spelat. Varje chans att ta med sig positiva bilder i huvudet över vintern eller chansen att visa att vi är ett bättre fotbollslag än vad vårt tabellläge visar är välkommet. Nu slutar min säsong på kryckor och den blir om möjligt ännu tråkigare.

Röntgen visade inga frakturer i knät men om det är något ledband eller dyligt som tagit stryk vet jag ännu inte. Svullnaden gör rörligheten i knät obefintlig och jag är handikappad. Tur att Bob kom och förgyllde min dag idag =)


Fotboll är en lagsport men nedan summerar jag min personliga säsong och vad jag personligen lyckats med ...Jag är naturligtvis inte på något sätt nöjd, fotboll är en lagsport och vi har åkt ur division tre, skitsamma hur många poäng spelare har gjort när inte laget kunde skrapa ihop tillräckligt för att hålla sig kvar. Men jag har bokfört poängen och kan ju ändå redovisa dem här, alltid någon som är intresserad...

SFFs A-lags poänliga tävlingsmatcher

(Serie div. 3 + DM) t.o.m. 2011-09-20

Topp 3

Mål + Assist

1. Robert Lundström 5 + 4 = 9

1. Simon Åberg 5 + 4 = 9

1. Benny Dahlin 4 + 5 = 9

2. Niklas Holm 4 + 4 = 8

3. Pontus Olsson 4 + 2 = 6

3. Ivan Levoshko 5 + 1 = 6


I nio utav årets tävlingsmatcher har jag inte spelat en enda minut p.g.a. mina hälsenor och med det i åtanke har min poängskörd vart över all förväntan. I fem av årets matcher spelade jag vänsterback och i resten defensiv mittfältare.

Anmärkningsvärt och en del av varför det inte gått så bra i år för laget är att jag i seriespelet är delad skytteligaetta med P, Ivan, Holm och Lundström på fyra mål...Ifjol tror jag Holm gjorde 17 och Lundström upp emot 10. Nu är det såklart inte Holms fel, spelar laget bättre skapas också fler chanser att göra mål men visst har Holm också haft mycket stolpe ut i år, tänker bl.a annat på Trönö hemma då han sköt stolpe stolpe ut i slutminuten. Men en Holm i fjolårs "stimm" hade garanterat gjort några mål till, ett till hade han gjort mot Sund senast i alla fall. Hoppas Holm är jäkligt sugen att visa i fyran vilken bra målskytt han är, 30 baljor där borde inte vara omöjligt om han är i superform =)

Två avstängningar hann jag med i vanlig ordning, sex varningar är nog det snitt jag brukar ligga på en säsong. Nu blev väl snittet något högre då jag spelat färre matcher än vanligt, någon som säljer lite snabbhet? 


Återkommer snart med personliga reflektioner om säsongen i stort.


Träning Måndag och Torsdag denna vecka sedan ska vi avsluta snyggt mot Rengsjö på Lördag.
Den som inte visar en rak rygg på matchen och en härlig inställning ska få min krycka upp i %¤&/&

Tjingeling!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0